Treballs Fi de Grau> Psicologia

Identificación grupal, resiliencia y expectativas de futuro en población infanto-juvenil

  • Dades identificatives

    Identificador: TFG:5275
    Autors:
    Oyagüe Campos, Inés
  • Altres:

    Data d'alta al repositori: 2022-09-30
    Resum: Davant d'una societat en plena transformació, és de vital importància que els centres educatius es guiïn per les seves característiques, així com el diàleg i la cooperació. Aquesta recerca pretén avaluar el paper de la identificació grupal i de la resiliència individual en les expectatives de futur d'adolescents que formen part del projecte educatiu de les Comunitats d'Aprenentatge, el qual pretén respondre a aquesta transició actual. Es defensa que els joves desenvolupats en un entorn socialment vulnerable que posseeixin tant una identificació grupal constructiva com una elevada capacitat de resiliència afrontaran amb esperança el seu futur, a causa del desenvolupament de característiques com l'autoconfiança i el sentiment de pertinença. Els resultats han indicat relacions significatives entre les diferents variables, donant peu a propostes de millora, on un correcte treball de les habilitats socioemocionals dels joves, tal com defensa el projecte educatiu esmentat, facilitarà amb èxit la transició dels adolescents en exclusió social a la vida adulta i als canvis constants. Ante una sociedad en plena transformación, es de vital importancia que los centros educativos se guíen por las características de la misma, así como el diálogo y la cooperación. La presente investigación pretende evaluar el papel de la identificación grupal y de la resiliencia individual en las expectativas de futuro de adolescentes que forman parte del proyecto educativo de las Comunidades de Aprendizaje, el cual pretende responder a dicha transición actual. Se defiende que los jóvenes desarrollados en un entorno socialmente vulnerable que posean tanto una identificación grupal constructiva como una elevada capacidad de resiliencia afrontarán con esperanza su futuro, debido al desarrollo de características como la autoconfianza y el sentimiento de pertenencia. Los resultados han indicado relaciones significativas entre las diferentes variables, dando pie a propuestas de mejora, donde un correcto trabajo de las habilidades socioemocionales de los jóvenes, tal y como defiende el mencionado proyecto educativo, facilitará con éxito la transición de los adolescentes en exclusión social a la vida adulta y a sus cambios constantes.
    Matèria: Educació
    Idioma: spa
    Àrees temàtiques: Psicología Psychology Psicologia
    Departament: Psicologia
    Estudiant: Oyagüe Campos, Inés
    Curs acadèmic: 2021-2022
    Títol en diferents idiomes: Identificación grupal, resiliencia y expectativas de futuro en población infanto-juvenil Group identification, resilience and future expectations in the child and youth population. Identificació grupal, resiliencia i expectatives de futuro en població infanto-juvenil
    Data de la defensa del treball: 2022-06-21
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Paraules clau: Identificación grupal, resiliencia, expectativas de futuro Group identification, resilience, future expectations Identificació grupal, resiliencia, expectatives de futuro
    Confidencialitat: No
    Crèdits del TFG: 6
    Títol en la llengua original: Identificación grupal, resiliencia y expectativas de futuro en población infanto-juvenil
    Director del projecte: Solé Castarlenas, Elena
    Ensenyament(s): Psicologia
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Paraules clau:

    Psicología
    Psychology
    Psicologia
    Educació
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar