Treballs Fi de Grau> Pedagogia

L'aprenentatge de les matemàtiques a través del cos i el moviment

  • Dades identificatives

    Identificador: TFG:6001
  • Autors:

    Pardo Ferrer, Alba
  • Altres:

    Data d'alta al repositori: 2023-07-17
    Resum: Aquest Treball de Fi de Grau pretén conèixer, avaluar i facilitar a la comunitat educativa una metodologia basada en l’aprenentatge globalitzat de les matemàtiques a través del cos i el moviment. Té com a referència algunes activitats dissenyades pel Projecte d’Innovació del Ministeri de Ciència i Innovació FCT-18-13144, titulat “PSICOMATES”. En aquesta investigació educativa s’utilitzen mètodes mixtos. L’avaluació es va dur a terme amb el test dissenyant en el mateix projecte anomenat anteriorment, juntament amb observacions recollides en un diari de classe. Els resultats extrets demostren que els i les alumnes que han participat de la metodologia basada en el cos i el moviment mostren una millora en els continguts de numeració treballats. Com també, els alumnes amb més dificultats educatives que han participat de la metodologia basada en el cos i el moviment mostren més domini i habilitat per completar la recta numèrica desordenada. I finalment, que aquesta metodologia facilita l’aprenentatge de les matemàtiques als alumnes amb NEE diagnosticats o en fase de diagnòstic.
    Matèria: Educació
    Idioma: cat
    Àrees temàtiques: Ciències de l'educació
    Departament: Pedagogia
    Estudiant: Pardo Ferrer, Alba
    Curs acadèmic: 2022-2023
    Títol en diferents idiomes: L'aprenentatge de les matemàtiques a través del cos i el moviment Learning mathematics through the body and movement El aprendizaje de las matemáticas a través del cuerpo y el movimiento
    Data de la defensa del treball: 2023-06-15
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Paraules clau: educació infantil, psicomotritat, matemàtiques, globalització aprenentatge, embodiment cognition, neuroeducació, inclusió early childhood education, psychomotricity, mathematics, global learning, embodiment cognition, neuroeducation, inclusion. educación infantil, psicomotricidad, matemáticas, globalización de aprendizajes, embodiment cognition, neuroeducación, inclusión.
    Confidencialitat: No
    Títol en la llengua original: L'aprenentatge de les matemàtiques a través del cos i el moviment
    Director del projecte: Fortuny Lahoz, Montserrat
    Ensenyament(s): Educació Infantil
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Paraules clau:

    Ciències de l'educació
    Educació
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar