Creation date in repository: 2023-07-17
Abstract: Aquest Treball de Fi de Grau pretén conèixer, avaluar i facilitar a la comunitat educativa una metodologia basada en l’aprenentatge globalitzat de les matemàtiques a través del cos i el moviment. Té com a referència algunes activitats dissenyades pel Projecte d’Innovació del Ministeri de Ciència i Innovació FCT-18-13144, titulat “PSICOMATES”. En aquesta investigació educativa s’utilitzen mètodes mixtos. L’avaluació es va dur a terme amb el test dissenyant en el mateix projecte anomenat anteriorment, juntament amb observacions recollides en un diari de classe. Els resultats extrets demostren que els i les alumnes que han participat de la metodologia basada en el cos i el moviment mostren una millora en els continguts de numeració treballats. Com també, els alumnes amb més dificultats educatives que han participat de la metodologia basada en el cos i el moviment mostren més domini i habilitat per completar la recta numèrica desordenada. I finalment, que aquesta metodologia facilita l’aprenentatge de les matemàtiques als alumnes amb NEE diagnosticats o en fase de diagnòstic.
Subject: Educació
Language: cat
Subject areas: Ciències de l'educació
Department: Pedagogia
Student: Pardo Ferrer, Alba
Academic year: 2022-2023
Title in different languages: L'aprenentatge de les matemàtiques a través del cos i el moviment Learning mathematics through the body and movement El aprendizaje de las matemáticas a través del cuerpo y el movimiento
Work's public defense date: 2023-06-15
Access rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Keywords: educació infantil, psicomotritat, matemàtiques, globalització aprenentatge, embodiment cognition, neuroeducació, inclusió early childhood education, psychomotricity, mathematics, global learning, embodiment cognition, neuroeducation, inclusion. educación infantil, psicomotricidad, matemáticas, globalización de aprendizajes, embodiment cognition, neuroeducación, inclusión.
Confidenciality: No
Title in original language: L'aprenentatge de les matemàtiques a través del cos i el moviment
Project director: Fortuny Lahoz, Montserrat
Education area(s): Educació Infantil
Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)