Treballs Fi de Grau> Pedagogia

L'aprenentatge de les matemàtiques a través del cos i el moviment

  • Identification data

    Identifier: TFG:6001
  • Authors:

    Pardo Ferrer, Alba
  • Others:

    Creation date in repository: 2023-07-17
    Abstract: Aquest Treball de Fi de Grau pretén conèixer, avaluar i facilitar a la comunitat educativa una metodologia basada en l’aprenentatge globalitzat de les matemàtiques a través del cos i el moviment. Té com a referència algunes activitats dissenyades pel Projecte d’Innovació del Ministeri de Ciència i Innovació FCT-18-13144, titulat “PSICOMATES”. En aquesta investigació educativa s’utilitzen mètodes mixtos. L’avaluació es va dur a terme amb el test dissenyant en el mateix projecte anomenat anteriorment, juntament amb observacions recollides en un diari de classe. Els resultats extrets demostren que els i les alumnes que han participat de la metodologia basada en el cos i el moviment mostren una millora en els continguts de numeració treballats. Com també, els alumnes amb més dificultats educatives que han participat de la metodologia basada en el cos i el moviment mostren més domini i habilitat per completar la recta numèrica desordenada. I finalment, que aquesta metodologia facilita l’aprenentatge de les matemàtiques als alumnes amb NEE diagnosticats o en fase de diagnòstic.
    Subject: Educació
    Language: cat
    Subject areas: Ciències de l'educació
    Department: Pedagogia
    Student: Pardo Ferrer, Alba
    Academic year: 2022-2023
    Title in different languages: L'aprenentatge de les matemàtiques a través del cos i el moviment Learning mathematics through the body and movement El aprendizaje de las matemáticas a través del cuerpo y el movimiento
    Work's public defense date: 2023-06-15
    Access rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Keywords: educació infantil, psicomotritat, matemàtiques, globalització aprenentatge, embodiment cognition, neuroeducació, inclusió early childhood education, psychomotricity, mathematics, global learning, embodiment cognition, neuroeducation, inclusion. educación infantil, psicomotricidad, matemáticas, globalización de aprendizajes, embodiment cognition, neuroeducación, inclusión.
    Confidenciality: No
    Title in original language: L'aprenentatge de les matemàtiques a través del cos i el moviment
    Project director: Fortuny Lahoz, Montserrat
    Education area(s): Educació Infantil
    Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Keywords:

    Ciències de l'educació
    Educació
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar