Treballs Fi de Grau> Economia

Estudi qualitatiu de la cultura i l'educació financera en l'emprenedoria: Una primera aproximació amb 7 emprenedors ebrencs

  • Dades identificatives

    Identificador: TFG:6395
    Handle: http://hdl.handle.net/20.500.11797/TFG6395
  • Autors:

    Llaó Gracia, Jorge
  • Altres:

    Data d'alta al repositori: 2023-09-22
    Resum: "Aquest estudi d’investigació, que porta per nom “Estudi qualitatiu de la cultura i l’educació financera en l’emprenedoria: Una primera aproximació amb 7 emprenedors ebrencs” es planteja trobar la resposta a la següent qüestió: si un emprenedor/a amb una cultura i educació financera elevada li dona més valor que aquell que té un nivell més baix i es fixa l’objectiu general de determinar aquesta valoració. En el marc teòric es presenten les diferents anàlisis fetes per experts sobre cultura i educació financera, així com sobretot la seva relació amb el sistema educatiu, per finalment aprofundir en alguns aspectes més propers als emprenedors, com poden ser, entre d’altres, les fonts de finançament, l’educació tributària. Pel que fa a la metodologia de recerca aposta pel mètode qualitatiu amb entrevistes en profunditat a alguns emprenedors locals, amb una mostra variada respecte a sector econòmic i experiència acumulada, complementat amb un test de coneixements financers. La principal conclusió a la qual arriba aquest treball és que l’emprenedor/a que té un nivell més alt de cultura financera per formació, però principalment per experiència, li atorga un paper més important dins de l’activitat empresarial que aquell emprenedor/a que té un nivell més baix. Tot i que, tots els emprenedors reconeixen la importància de l’assumpte en el seu dia a dia, però en tots els casos necessiten el suport d’un expert que els ajudi en els temes més especialitzats. Cal remarcar que aquells que arriben a un cert volum de negoci, tot i tenir un domini del món financer, opten per delegar en persones de confiança dins del seu equip, per tal de poder-se dedicar a altres tasques."
    Matèria: Finances
    Idioma: cat
    Àrees temàtiques: Economía y empresa Economic and business sciences Economia i empresa
    Departament: Economia
    Estudiant: Llaó Gracia, Jorge
    Curs acadèmic: 2022-2023
    Títol en diferents idiomes: Estudio cualitativo de la cultura y la educación financiera en la emprendeduría: Una primera aproximación con 7 emprendedores de la región de l'Ebre Qualitative study of financial literacy and education in entrepreneurship: A preliminary approach with 7 entrepreneurs from the Ebre region
    Data de la defensa del treball: 2023-09-12
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Paraules clau: cultura financiera, educación financiera, emprendeduría financial literacy, financial education, entrepreneurship cultura financera, educació financera, emprenedoria
    Confidencialitat: No
    Títol en la llengua original: Estudi qualitatiu de la cultura i l'educació financera en l'emprenedoria: Una primera aproximació amb 7 emprenedors ebrencs
    Director del projecte: Andreu Corbatón, Jordi
    Ensenyament(s): Administració i Direcció d'Empreses
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Paraules clau:

    Economía y empresa
    Economic and business sciences
    Economia i empresa
    Finances
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar