Data d'alta al repositori: 2024-07-16
Resum: This project aims to discover how learning languages can modify the structure and functionality of the human brain. The theoretical section investigates neurolinguistics to uncover the reasons behind these changes. Additionally, it introduces the differences in second language acquisition (SLA) between childhood and adulthood. The first section overviews bilingual language learning and SLA in older children. Next, the challenges and implications associated with learning as an adult. And finally, the neurological processes involved in SLA. To address uncertainties, the practical part involves two interviews with linguistic and medical experts, plus a survey to assess public knowledge on the subject. The interview responses yielded similar insights, providing clarification on the studied concepts. The questionnaire results from 70 participants in the Catalan region of Spain revealed that there is limited knowledge of adult SLA and neurolinguistics. Expanding people’s awareness about the cognitive benefits of adult SLA could encourage more individuals to explore this opportunity. Aquest projecte pretén descobrir com l'aprenentatge de llengües pot modificar l'estructura i la funcionalitat del cervell humà. La secció teòrica investiga la neurolingüística per descobrir les raons que hi ha darrere d'aquests canvis. A més, introdueix les diferències en l'adquisició de segones llengües (SLA) entre la infància i l'edat adulta. La primera secció mostra una visió general de l'aprenentatge de llengües bilingües i l'SLA en nens més grans. A continuació, els reptes i implicacions associats a l'aprenentatge com a adult. I finalment, els processos neurològics implicats en l'SLA. Per abordar les incerteses, la part pràctica inclou dues entrevistes amb experts lingüístics i mèdics, a més d'una enquesta per avaluar el coneixement públic sobre la matèria. Les respostes de l'entrevista van donar idees similars, proporcionant aclariments sobre els conceptes estudiats. El qüestionari, resultat de 70 participants de la regió catalana d'Espanya, va revelar que hi ha un coneixement limitat d'SLA adulta i neurolingüística. Ampliar la consciència de les persones sobre els beneficis cognitius de l'SLA adulta podria animar a més individus a explorar aquesta oportunitat.
Matèria: Filologia
Idioma: en
Àrees temàtiques: Filología Philology Filologia
Departament: Estudis Anglesos i Alemanys
Estudiant: Palomo Martín, Marina
Curs acadèmic: 2022-2023
Títol en diferents idiomes: Neurolingüística: Aprender Idiomas siendo Adulto Reconfigura el Cerebro Neurolinguistics: Learning Languages as an Adult Rewires the Brain Neurolingüística: Aprendre Llengües com a Adult Reconfigura el Cervell
Data de la defensa del treball: 2023-06-15
Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
Paraules clau: Neurolingüística, ASL, neuroplasticidad Neurolinguistics, SLA, neuroplasticity Neurolingüística, ASL, neuroplasticitat
Confidencialitat: No
Crèdits del TFG: 9
Títol en la llengua original: Neurolinguistics: Learning Languages as an Adult Rewires the Brain
Director del projecte: Manegre, Marni Lynne
Ensenyament(s): Anglès
Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)