Data d'alta al repositori: 2025-09-24
Resum: Les dietes maternes durant la lactància poden influir en la composició de la llet materna i en la salut del nadó. Aquesta revisió sistemàtica examina l'impacte de les dietes veganes i vegetarianes en comparació amb una dieta omnívora durant la lactància. Es van incloure estudis que avaluaven la composició de la llet materna i diversos indicadors de salut infantil. Els resultats indiquen que certs nutrients, com els àcids grassos i alguns oligo minerals, poden variar en funció del tipus de dieta materna. El suplement sembla compensar algunes diferències, encara que persisteix una gran variabilitat.; Maternal diets during lactation may influence the composition of breast milk and the health of the infant. This systematic review examines the impact of vegan and vegetarian diets compared to an omnivorous diet during lactation. Studies assessing the composition of breast milk and various indicators of infant health were included. The results indicate that certain nutrients, such as fatty acids and some trace minerals, may vary depending on the type of maternal diet. Supplementation appears to compensate for some differences, although high variability persists.
Matèria: Nutrició
Idioma: en
Departament: Medicina i Cirurgia
Estudiant: Ambròs Marsal, Raquel
Curs acadèmic: 2024-2025
Títol en diferents idiomes: Efectes d'una dieta vegana/vegetariana vs. omnívora en mares lactants sobre la composició de la llet materna, el creixement infantil, el neurodesenvolupament i l'estat nutricional: una revisió sistemàtica; Efectos de una dieta vegana/vegetariana vs. omnívora en madres lactantes sobre la composición de la leche materna, el crecimiento infantil, el neurodesarrollo y el estado nutricional: una revisión sistemática
Data de la defensa del treball: 2025-06-05
Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
Paraules clau: Dietes basades en plantes, Composició de la llet materna, Resultats en la salut del lactant.; Plant-based diets, Breast milk composition and Infant health outcomes.; Dietas basadas en plantas, Composición de la leche materna, Resultados en la salud del lactante.
Confidencialitat: Si
Crèdits del TFG: 12
Títol en la llengua original: Effects of a Vegan/Vegetarian vs. Omnivorous Diet in Breastfeeding Mothers on Breast Milk Composition, Infant Growth, Neurodevelopment, and Nutritional Status: A Systematic Review
Director del projecte: Luque Moreno, Verònica
Ensenyament(s): Nutrició Humana i Dietètica
Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)