Data d'alta al repositori: 2025-11-26
Resum: El proyecto responde a la necesidad de repensar cómo habitamos en un contexto de crisis de vivienda, despoblamiento y pérdida de comunidad. A través del Convento de Sant Agustí, en la Selva del Camp, se propone un nuevo modelo de vivienda temporal y flexible que conecta a personas, memoria y territorio. Ante un urbanismo que ha favorecido el crecimiento periférico y desvinculado a la población, la propuesta plantea una rehabilitación crítica con tipologías adaptables insertadas en el convento y en el centro histórico. Más que una reforma, es un ensayo reproducible que entiende habitar como un proceso colectivo, capaz de regenerar identidad, espacio y comunidad.; The project responds to the need to rethink how we live in a context of housing crisis, depopulation and loss of community. Through the Convent of Sant Agustí, in Selva del Camp, a new model of temporary and flexible housing is proposed that connects people, memory and territory. Faced with an urbanism that has favored peripheral growth and disconnected from the population, the proposal proposes a critical rehabilitation with adaptable typologies inserted in the convent and the historic center. More than a reform, it is a reproducible essay that understands living as a collective process, capable of regenerating identity, space and community.; El projecte respon a la necessitat de repensar com habitem en un context de crisi d’habitatge, despoblament i pèrdua de comunitat. A través del Convent de Sant Agustí, a la Selva del Camp, es proposa un nou model d’habitatge temporal i flexible que connecta persones, memòria i territori. Davant un urbanisme que ha afavorit el creixement perifèric i desvinculat a la població, la proposta planteja una rehabilitació crítica amb tipologies adaptables inserides al convent i al centre històric. Més que una reforma, és un assaig reproduïble que entén habitar com un procés col·lectiu, capaç de regenerar identitat, espai i comunitat.
Matèria: Edificis--Remodelació
Idioma: ca
Àrees temàtiques: Arquitectura; Architecture; Arquitectura
Departament: Escola Tècnica Superior d'Arquitectura
Estudiant: Jiménez Payo, Laia
Curs acadèmic: 2024-2025
Títol en diferents idiomes: Temporalidad habitada en La Selva del Camp. Memoria y vida colectiva en el convento de Sant Agustí.; Inhabited temporality in La Selva del Camp. Memory and collective life in the convent of Sant Agustí.; Temporalitat habitada a La Selva del Camp. Memòria i vida col·lectiva al convent de Sant Agustí.
Data de la defensa del treball: 2025-09-03
Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
Paraules clau: habitar, temporalidad, comunidad; Inhabiting, temporality, community; habitar, temporalitat, comunitat
Confidencialitat: No
Títol en la llengua original: Temporalitat habitada a La Selva del Camp. Memòria i vida col·lectiva al convent de Sant Agustí.
Director del projecte: Valero Macip, Júlia
Ensenyament(s): Arquitectura
Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)