Treballs Fi de Grau> Gestió d'Empreses

El Marketing Sensorial aplicat a les tendes de roba

  • Dades identificatives

    Identificador: TFG:968
    Handle: http://hdl.handle.net/20.500.11797/TFG968
  • Autors:

    Narváez Gutierrez, Anna
    Pellisa Benaiges, Rosa
  • Altres:

    Data d'alta al repositori: 2016-11-02
    Resum: No consta Este estudio investiga el campo del Marketing Sensorial aplicado en el mundo de la moda, y las estrategias que utiliza en los puntos de venta. Este surge de una nueva era del Marketing tradicional, que va más allá de las típicas variables precio o publicidad, y que desarrolla nuevas técnicas relacionadas con los sentidos para generar una experiencia óptima de compra. El trabajo se estructura en dos partes; la primera parte abarca el marco teórico del Neuromarketing con sus técnicas y del Marketing Sensorial, estableciendo así las bases para analizar los casos prácticos que forman la segunda parte. Esta consta de un análisis cualitativo de seis cadenas de distribución de moda, donde se estudian los factores que utilizan con el fin de actuar sobre los sentidos de los consumidores. También se analiza a cinco pequeños establecimientos de diferentes ámbitos, a fin de saber si en son conscientes de estas estrategias del Marketing Sensorial. Por último se elabora un estudio analítico a través de una encuesta realizada a una muestra de 207 personas para saber si realmente se dan cuenta del afecto de estas técnicas sobre la decisión de compra. Con esta investigación se pretende analizar las diversas estrategias que llevan a cabo las tiendas de moda y cómo éstas influyen en los consumidores para estimular el proceso de compra y la creación de la imagen de marca. Palabras clave: Marketing Sensorial, sentidos, experiencia, estímulo, tiendas de moda, consumidores. This study researches the Sensorial Marketing field applied into the fashion world, and the strategies used in the points of sale. This arises from a new wave of the traditional Marketing, forward the typical variables price or advertisement, and which develops new techniques related to the senses so as to generate an optimal experience when shopping. This essay is structured in two parts; the first one encompasses the theoric frame of the Sensorial Neuromarketing, thus establishing the basis so as to analyze the practical case which is formed in the second part. This last one consists in a qualitative analysis of six fashion distribution chains. Where the used factors are used with the aim of acting on the consumers’ senses. It’s also been analyzed five little establishments in the different spheres, so as the to know if the are conscious of these Sensorial Marketing strategies. An analytical study is elaborated through a survey made to 207 people so as to know if the really notice the effect on these techniques on the decision when shopping. With this research it is aimed to analyze the diverse strategies which the fashion shops carry out and how customers are influenced so as to of the tradebrand image. Key words: Sensorial Marketing, senses, experience, stimulus, fashion shops, consumers. Aquest estudi investiga el camp del Marketing Sensorial aplicat en el món de la moda, i les estratègies que utilitza en els punts de venta. Aquest sorgeix d’una nova era del Marketing tradicional, que va més enllà de les típiques variables preu o publicitat, i que desenvolupa noves tècniques relacionades amb els sentits per a generar una experiència òptima de compra. El treball s’estructura en dos parts; la primera part engloba el marc teòric del Neuromarketing amb les seves tècniques i del Marketing Sensorial, establint així les bases per analitzar el casos pràctics que formen la segona part. Aquesta consta d’un anàlisis qualitatiu de sis cadenes de distribució de moda, on s’estudien els factors que utilitzen amb la finalitat d’actuar sobre els sentits dels consumidors. També s’analitza a cinc petits establiments de diferents àmbits, per tal de saber si en son conscients d’aquestes estratègies del Marketing Sensorial. Per últim s’elabora un estudi analític a través d’una enquesta realitzada a una mostra de 207 persones per saber si realment se n’adonen de l’afecte d’aquestes tècniques sobre la decisió de compra. Amb aquesta investigació es pretén analitzar les diverses estratègies que porten a terme les tendes de moda i com aquestes influencien en els consumidors per tal d’estimular el procés de compra i la creació de la imatge de marca. Paraules clau: Marketing Sensorial, sentits, experiència, estímul, tendes de moda, consumidors.
    Matèria: Indústria de la confecció -- Màrqueting
    Idioma: Català
    Àrees temàtiques: Economia i empresa Economía y empresa Economic and business sciences Economia i empresa
    Departament: Gestió d'Empreses
    Estudiant: Narváez Gutierrez, Anna ; Pellisa Benaiges, Rosa
    Curs acadèmic: 2015-2016
    Títol en diferents idiomes: No consta El Marketing Sensorial aplicado a les tiendas de ropa The Sensorial Maketing field into the Fashion World El Marketing Sensorial aplicat a les tendes de roba
    Data de la defensa del treball: 2016-09-13
    Paraules clau: No consta Marketing Sensorial, sentidos, estímulo Sensorial Marketing, senses, stimulus Marketing Sensorial, sentits, estímul
    Confidencialitat: No
    Crèdits del TFG: 6
    Títol en la llengua original: El Marketing Sensorial aplicat a les tendes de roba
    Director del projecte: Caubet Espuny, Clàudia
    Ensenyament(s): Administració i Direcció d'Empreses
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Paraules clau:

    Economia i empresa
    Economía y empresa
    Economic and business sciences
    Economia i empresa
    Indústria de la confecció -- Màrqueting
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar