URV Institutional Repository
Español Català English
Title
Pla de Màrqueting per al Turisme Actiu a Cambrils - TFG:1162
Title in original languagePla de Màrqueting per al Turisme Actiu a Cambrils
Title in different languagesPla de Màrqueting per al Turisme Actiu a Cambrils
Title in different languagesActive Tourism Marketing Plan in Cambrils
Title in different languagesPlan de Márqueting par el Turismo Activo en Cambrils
AbstractEn el marc de la Costa Daurada, el turisme és un dels sectors clau per al desenvolupament econòmic de moltes de les poblacions. Cambrils no n’és una excepció. Aquesta població tradicionalment pesquera, des de la dècada dels seixanta al segle XX basa la majoria de la seva economia en el turisme. En aquest sentit s’ha convertit en una reconeguda destinació de sol i platja. No obstant, a partir dels noranta, davant els canvis en els gustos de la demanda i la creixent competència, ha comportat que Cambrils aposti per diversificar la seva oferta. Entre algunes de les seves iniciatives es troba l’aposta per activitats de turisme actiu. Així doncs, en aquest context es considera que Cambrils què és una destinació madura en turisme de sol i platja i que ofereix uns serveis de qualitat pot proporcionar una oferta complementària i alternativa en turisme actiu aprofitant les sinergies de la zona. La hipòtesi és que Cambrils pugui esdevenir un nucli conegut a escala estatal com a destinació idònia per a la pràctica de turisme actiu. Per aconseguir el propòsit s’ha elaborat un Pla de Màrqueting per al Turisme Actiu que respongui a les necessitats de la població. En primer lloc s’ha elaborat una anàlisi de la població respecte a territori, infraestructura, recursos, estructura d’allotjament, demanda i oferta turística i una anàlisi de la destinació respecte a turisme actiu; activitats, gestió, productes, etc. El resultat de l’anàlisi és una matriu DAFO on es resumeixen les principals característiques de la població, tant els aspectes interns com externs. Es complementa l’anàlisi amb un escenari comercial que permetrà treballar un mercat concret. L’anàlisi conclou que Cambrils és una destinació força consolidada a nivell nacional. Compta amb dos segells de certificació, un de Turisme Familiar i un altre de Turisme Esportiu. És una destinació dinàmica amb una organització involucrada i responsable amb la seva dinamització i desenvolupament sostenible a llarg termini. Acull diferents activitats esportives al llarg de l’any, algunes d’abast internacional. Les línies estratègiques que s’han establert són; dinamitzar el turisme esportiu enfocat a les famílies, reforçar la presència promocional, posada en valor de la destinació com a destinació de qualitat, familiar i esportiva i implantar i dinamitzar les noves tecnologies per a la comunicació. Els resultats obtinguts són un pla de desenvolupament de productes i un pla de promoció i comercialització. El producte principal que s’ha creat és una triatló infantil d’abast nacional i es promocionarà i comercialitzarà a través d’una plataforma web al País Basc. Amb aquest pla es pretén crear una curiositat i interès entre el públic familiar sobre les opcions que tenen per a realitzar un turisme més saludable, dinàmic i divertit. A més incorpora l’aplicació per a dispositius mòbils, que és un sector a l’alça que desperta interès en els més petits.
AbstractTourism in Costa Dorada is one of the key sectors for the economic development of many towns. Cambrils is not an exception. It was traditionally a fishing village but from the decade of the 60s to the 20th century most of its economy has been based in tourism. Nowadays it has become a recognised sun and beach destination. However, since the 90s, in front of the changes in the tourism demand and the increase of competition, Cambrils must diversify its offer. One of these initiatives is the active tourism. Cambrils is considered a sun and beach mature destination that offers quality services and can offer an alternative and complementary offer in active tourism taking advantage of the synergies of the area. The hypothesis is that Cambrils is perfect to become a known destination at national level for practising sport. To achieve that purpose, an Active Tourism Marketing Plan covering the needs of the town has been created. First of all, two analyses have been made: on the one hand, an analysis of the destination, territory, infrastructure, resources, accommodation, tourism offer and demand, and on the other hand, an analysis of the destination related with active tourism. The result of the analysis is a matrix DAFO which summarizes the main characteristics of the destination. It complements the analysis with a trading scene that will allow working a specific market. The analysis concludes that Cambrils is a consolidated destination in Spain. It has two tourism certifications, the Familiar Tourism certification and the Sportive Tourism certification. It is a dynamic destination with an organisation and responsible management. It has different sportive competitions along the year, some of them of international scope. The strategies that have been established are: putting new energy into the active tourism focused on the families, promotion in other regions, putting in value the destination like a quality, familiar and sportive destination and introducing new technologies. The final results are a product development plan and a promotion and commercialisation plan. The main product created is a children triathlon of national scope that will be commercialised specially in the Basque Country. This plan pretends to create curiosity and interest among familiar tourism with a healthy, dynamic and funny tourism. Besides, it incorporates an application for mobile devices, a sector on rise that creates interest among children.
AbstractEn la Costa Dorada, el turismo es uno de los sectores clave para el desarrollo económico de muchas de las poblaciones. Cambrils no es una excepción. Esta población tradicionalmente pesquera, desde la década de los sesenta del siglo XX basa la mayoría de su economía en el turismo. Se ha convertido en un reconocido destino de sol y playa. Aunque, a partir de los noventa, los cambios de comportamiento de la demanda y la creciente competencia, ha llevado a Cambrils a apostar por una diversificación de su oferta. Entre algunas de sus iniciativas está la apuesta por el turismo activo. En este contexto, se considera que Cambrils es un destino maduro en turismo de sol y playa; ofrece unos servicios de calidad y puede brindar una oferta complementaria y alternativa en turismo activo aprovechando las sinergias de la zona. La hipótesis es que Cambrils pueda ser un núcleo conocido a nivel estatal como destino idóneo para la práctica del turismo activo. Para conseguir el propósito, se ha elaborado un Plan de Márqueting para el Turismo Activo que responda a las necesidades de la población. En primer lugar, se ha elaborado un análisis de la población en cuanto a territorio, infraestructura, recursos, alojamiento, demanda y oferta turística y un análisis de la destinación respeto a turismo activo; actividades, gestión, productos, etc. El resultado del análisis es una matriz DAFO dónde se resumen las principales características de la población, tanto aspectos internos como externos. Se complementa el análisis con un escenario comercial que permitirá trabajar un mercado concreto. El análisis concluye que Cambrils es un destino consolidado a nivel nacional. Tiene dos certificados, uno de Turismo Familiar i otro de Turismo Deportivo. Es un destino dinámico con una organización involucrada y responsable con su dinamización y desarrollo sostenible a largo plazo. Acoge distintas actividades deportivas durante todo el año y algunas a nivel internacional. Las estrategias que se han establecido son; dinamizar el turismo deportivo enfocado a las familias, la presencia promocional, puesta en valor del lugar como destino de calidad, familiar y deportivo así como implantar y dinamizar las nuevas tecnologías para la comunicación. Los resultados obtenidos son un plan de desarrollo de productos y un plan de promoción y comercialización. El producto principal que se ha creado es una triatlón infantil de abasto nacional que se promocionará y comercializará a través de una plataforma web en el País Vasco. Con este plan se pretende crear una curiosidad e interés entre el público familiar sobre las opciones que tienen para realizar un turismo más saludable, dinámico y divertido. Además incorpora la aplicación para dispositivos móviles, que es un sector en auge entre los más pequeños.
Keywordsturisme actiu, màrqueting, destinació
Keywordsactive torism, marketing, destination
Keywordsturismo activo, marqueting, destino
SubjectTurisme i oci
LanguageCatalà
EntityUniversitat Rovira i Virgili (URV)
Education area(s)Turisme
Project directorBeas Secall, Lorena
DepartmentGeografia
Academic year2013-2014
TFG credits6
ConfidencialityNo
StudentNadal Jiménez, Eva
Work's public defense date2014-09-04
Creation date in repository2017-02-06
Search your registry in
Available files
Memòria

Information

© 2016 Universitat Rovira i Virgili