Creation date in repository: 2021-07-01
Abstract: El principal objectiu d’aquest TFG és analitzar el sistema penitenciari des d’una perspectiva de gènere, fent especial incís en les Unitats Externes de Mares, i examinar el paper del pedagog/a. La principal metodologia que segueix és qualitativa. El principal mètode és la teoria fonamentada i els principals instruments de recollida de dades han estat la recerca de la literatura, l’anàlisi documental i les entrevistes semi estructurades. Els resultats més rellevant són 1)el sistema penitenciari està bastant invisibilitzat de la mateixa manera que passa amb la figura del pedagog/a, 2)les diferències i desigualtat de gènere també es donen al sistema penitenciari, 3)les UEM són molt desconegudes. Aquest estudi pot ser d’utilitat perquè els professionals de la pedagogia s’apropin al sistema penitenciari.
Subject: Ciències de l'educació
Language: cat
Subject areas: Ciencias de la educación Education sciences Ciències de l'educació
Department: Pedagogia
Student: Ferré Rodrigo, Cinta
Academic year: 2020-2021
Title in different languages: Pedagogía penitenciaria, Discriminación de Género y Unidades Externas de Madres Penitentiary Pedagogy, gender discrimination and External Units of Mothers Pedagogia Penitenciària, Discriminació de Gènere i Unitats Externes de Mares
Work's public defense date: 2021-06-16
Access rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Keywords: pedagogía penitenciaria, educación, reinserción, género, mujeres, madres, Unidades Externas de Madres penitentiary pedagogy, education, reinsertion, gender, women, mothers, External Units of Mothers pedagogia penitenciària, educació, reinserció, gènere, dones, mares, Unitats Externes de Mares
Confidenciality: No
Title in original language: Pedagogia Penitenciària, Discriminació de Gènere i Unitats Externes de Mares
Project director: Moya, Sofia
Education area(s): Pedagogia
Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)