Fecha de alta en el repositorio: 2020-10-01
Resumen: Actualment la manca d’hàbits saludables és la causa de molts dels problemes de salut que pateix la societat actual i moltes d’aquestes conductes, s’adquireixen a l’adolescència. Per aquest motiu, ens hem proposat definir les funcions de la Infermeria Escolar, així com també identificar l’actual situació d’aquesta figura a Catalunya i conèixer el punt de vista dels docents sobre aquesta. A fi i efecte d’aconseguir aquests objectius, hem realitzat una recerca bibliogràfica que hem complementat amb una metodologia qualitativa realitzada a base de sis entrevistes a diferents docents. Els resultats obtinguts a partir d’aquestes dues metodologies deixen entreveure que hi ha un clar desconeixement per part dels docents en relació a la infermera escolar i les seves funcions, així com també del significat de promoció de la salut, prevenció de la malaltia i educació per la salut. En conclusió, hi ha la necessitat de realitzar una gran difusió a tota la comunitat docent de la figura de la infermera escolar i de les seves funcions: promoció de la Salut, educació sanitària i prevenció de les malalties, com una manera d’evitar problemàtiques que poden aparèixer durant aquesta etapa escolar i fomentarne una millor salut. Currently the lack of healthy habits is the cause of many of the Health problems that today’s society suffers from and many of these behaviors are acquired in adolescence. For this reason we have set out to define the functions of School Nursing as well as identify the current situation of this figure in Catalonia and know the point of view of teachers on it. In order to achieve these objectives, we have carried out a bibliographic research that we have complemented with a qualitative methodology based on six interviews with different teachers. The results obtained from these two methodologies suggest that there is a clear ignorance on the part of teachers in relation to the School Nurse and her duties, as well as with the meaning of Health promotion, disease prevention and Health education, which makes it difficult its implementation in classrooms. In conclusion, there is a need to make a great dissemination to the entire teaching community of the figure of the school nurse and her functions: health promotion, health education and disease prevention, as a way to avoid problems. which may appear during this school stage and promote better health.
Materia: Infermeria
Idioma: Català
Áreas temáticas: Infermeria
Departamento: Infermeria
Estudiante: Gual Rovira, Georgina
Curso académico: 2019-2020
Título en diferentes idiomas: La infermera escolar: importància de les seves funcions preventives i de promoció de la salut durant l'adolescència. The school nurse: importance of her preventive and health promotion functions during adolescence. La enfermera escolar: importancia de sus funciones preventivas y de promoción de la salud durante la adolescencia.
Fecha de la defensa del treball: 2020-06-01
Palabras clave: Infermeria escolar, centre escolar, salut. School nursing, school, health. Enfermeria escolar, centro escolar, salud.
Confidencialidad: No
Créditos del TFG: 10
Título en la lengua original: La infermera escolar: importància de les seves funcions preventives i de promoció de la salut durant l'adolescència.
Director del proyecto: Barceló Prats, Josep
Enseñanza(s): Infermeria
Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)