Fecha de alta en el repositorio: 2021-07-13
Resumen: Utilitzar les TIC com és el cas dels vídeos, ha demostrat ser una eina molt eficaç per aconseguir el desenvolupament de la capacitat d'observació per part de l’alumnat. En la nostra investigació implementem un material didàctic en format vídeo pels estudiants que cursen Biomecànica de la marxa del Grau de Fisioteràpia de la Universitat Rovira i Virgili. El nostre objectiu és comprovar si el material esmentat millora la comprensió de conceptes teòrics explicats a classe i afavoreix l’aprenentatge de l’estudiant de cara l’examen. S’ha avaluat comparant les notes dels exàmens de cursos anteriors amb les del curs actual i mitjançant unes enquestes que hem elaborat per a conèixer el nivell de continguts apresos. En aquestes enquestes també hem dedicat una part important a conèixer l'opinió dels alumnes sobre el funcionament de l'assignatura. Els resultats ens diuen que enguany les notes han empitjorat significativament respecte el curs anterior. Per tant, la part de la nostra hipòtesi que defensa que els vídeos faciliten l’aprenentatge no es veu reflectida en les notes. Per contra, l'opinió dels estudiants diu que el material proporcionat ha resultat molt útil. Pot ser que no s’hagi reflectit a les notes per diversos factors: el pes a la nota de la part de física dins l’assignatura, la situació de pandèmia, la nova metodologia de classes en línia… Tot i així, de cara a línies futures apostem per un model educatiu constructivista on l’alumne sigui participant actiu del procés d'aprenentatge i en un entorn on s’aprofitin al màxim les eines TIC.
Materia: Fisioteràpia
Idioma: Català
Áreas temáticas: Ciencias de la salud Health sciences Ciències de la salut
Departamento: Medicina i Cirurgia
Estudiante: Tortajada Sanchez, Alba
Curso académico: 2020-2021
Título en diferentes idiomas: Aplicabilidad de material didáctico en formato vídeo para la mejora del aprendizaje en estudiantes de Fisioterapia Applicability of didactic material in video format for the improvement of learning in Physiotherapy students Aplicabilitat de material didàctic en format vídeo per a la millora de l'aprenentatge en estudiants de Fisioteràpia
Fecha de la defensa del treball: 2021-06-18
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Palabras clave: Observación, biomecánica, fisioterapia Observation, biomechanical phenomena, physiotherapy Observació, biomecànica, fisioteràpia
Confidencialidad: No
Créditos del TFG: 6
Título en la lengua original: Aplicabilitat de material didàctic en format vídeo per a la millora de l'aprenentatge en estudiants de Fisioteràpia
Director del proyecto: Miralles Rull, Iris
Enseñanza(s): Fisioteràpia
Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)