Fecha de alta en el repositorio: 2021-07-19
Resumen: La dramatització està present de forma constant en la vida de cadascú d’una manera innata i espontània, però tot i la importància que té aquesta eina com a recurs pedagògic, és molt poc freqüent trobar-nos amb centres educatius que treballin sota aquesta metodologia activa i dinàmica. Aquest Treball de Final de Grau (TFG), realitzat a través d’un paradigma naturalista i una metodologia mixta; és a dir, que obté resultats tant qualitatius com quantitatius; té la finalitat de demostrar el potencial de la seva metodologia, com un recurs educatiu que facilita l’adquisició d’una segona llengua, en un context d’infant de nova arribada. És per aquest motiu, que la investigació proposada va relacionada de forma directa amb l’aprenentatge d’una segona llengua, de manera que els seus resultats, permetran fer una millora en les estratègies utilitzades per a la seva ensenyança, amb l’objectiu de donar cabuda a la dramatització com una eina que beneficia el desenvolupament de les seves habilitats comunicatives i lingüístiques, pel que fa a l’adquisició de la llengua catalana a nivell oral.
Materia: Educació
Idioma: cat
Áreas temáticas: Ciències de l'educació
Departamento: Pedagogia
Estudiante: Urgell Nogués, Cristina
Curso académico: 2020-2021
Título en diferentes idiomas: La dramatització a l'aula: un recurs per facilitar l'adquisició de la llengua oral catalana dels infants nouvinguts, durant l'etapa d'educació infantil Dramatization in the classroom: a resource to facilitate the acquisition of the catalan oral language of newborn children, during the child education stage La dramatización en el aula: un recurso para facilitar la adquisición del lenguaje oral catalán en niños estrangeros durante la etapa de educación infantil
Fecha de la defensa del treball: 2021-06-08
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Palabras clave: dramatización, segunda lengua (L2), niños estrangeros dramatization, second language (L2), newcomers dramatització, segona llengua (L2), infants nouvinguts
Confidencialidad: No
Título en la lengua original: La dramatització a l'aula: un recurs per facilitar l'adquisició de la llengua oral catalana dels infants nouvinguts, durant l'etapa d'educació infantil
Director del proyecto: Prieto Borràs, Jordi
Enseñanza(s): Educació Infantil
Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)