Fecha de alta en el repositorio: 2016-01-18
Resumen: RESUM Cada vegada més els estudis parlen dels múltiples beneficis de la intel·ligència emocional, de la seva importància per a tenir una bona qualitat de vida i de com ens protegeix davant de situacions d'estrès. El seu desenvolupament en el camp de la infermeria pot aportar beneficis tant als professionals com als pacients. L'objectiu d'aquest treball va ser conèixer i analitzar els nivells d'intel·ligència emocional dels estudiants d'infermeria de primer i segon curs de la Universitat Rovira i Virgili com a futurs infermers. Per a això es van distribuir dues escales per a l’avaluació de la intel·ligència emocional dels estudiants (TMMS-24 i TEIQue-SF). Tot i que no es va trobar una gran diferència significativa entre cursos, la gran majoria d'estudiants van presentar una puntuació elevada. La nostra intenció és seguir aprofundint en tots els cursos per veure si els estudis d'infermeria influeixen en el desenvolupament de la intel·ligència emocional. SUMMARY More and more studies show the importance of emotional intelligence (EI) to achieve a quality life, and how EI can protects us front stress situations. The aim of the study was to examine and analyze the emotional intelligence levels in first and second year nurse students as future nurses. Two EI scales had been distributed and completed by the students. Results indicated that there were high level between nurse students. Other implications for future research on Emotional Intelligence and nurse students can be on discussion. RESUMEN Cada vez más los estudios hablan de la importancia de la inteligencia emocional para una buena calidad de vida y de cómo nos protege frente a situaciones de estrés. El objetivo de este trabajo fue conocer y analizar los niveles de inteligencia emocional de los estudiantes de enfermería de primer y segundo curso como futuros enfermeros. Para ello se distribuyeron dos escalas que evaluaron la inteligencia emocional de los estudiantes. A pesar de que no se encontró una gran diferencia significativa entre cursos, la gran mayoría de estudiantes presentaron una puntuación elevada. Nuestra intención es seguir profundizando en todos los cursos para ver si los estudios de enfermería influyen en el desarrollo de la inteligencia emocional.
Materia: Estudiants d'infermeria - Aspectes psicològics
Idioma: Català
Áreas temáticas: Ciències de la salut Health sciences Ciencias de la salud
Departamento: Infermeria
Estudiante: Muñoz Fernández, Cristina
Curso académico: 2014-2015
Título en diferentes idiomas: Estudi de la intel·ligencia emocional en estudiants d'infermeria An emotional intelligence study of nurse students Estudio de la inteligencia emocional en estudiantes de enfermería
Fecha de la defensa del treball: 2015-06-08
Palabras clave: Infermeria, estudiants d'infermeria, intel·ligència emocional Nursing, students, emotional intelligence Enfermería, estudiantes de enfermería, inteligencia emocional
Confidencialidad: No
Créditos del TFG: 12
Título en la lengua original: Estudi de la intel·ligencia emocional en estudiants d'infermeria
Director del proyecto: Burjalés Martí, Mª Dolors
Enseñanza(s): Infermeria
Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)