Fecha de alta en el repositorio: 2023-07-24
Resumen: A partir de la pregunta d’investigació plantejada: Arran del confinament, les famílies veuen necessària una relació més constant i directa amb l’aula i no només amb l’escola en general? Seguida d’uns objectius generals: - Identificar informació de com participen les famílies a l’àmbit escolar. - Enumerar mètodes en què les famílies podrien formar una part més activa de l’ensenyament dels fills. - Analitzar com van treballar els alumnes des de casa durant el confinament. - Distingir la importància que les famílies s’impliquin en l’ensenyament dels fills. I uns d’específics, que s’acompleixen a partir de la recerca del Marc Teòric i Metodològic fent un recorregut per les lleis d’educació per esbrinar quina és la relació família-escola decretada i veure com ha evolucionat, observant les funcions de les famílies dins de les administracions educatives, cercant quina és realment la participació de les famílies als centres i la seva relació i quin seria l’ideal. La recerca està centrada en una escola de Reus on s’han dut a terme dues entrevistes, una a la sotsdirectora del centre i l’altra a la tutora de quart d’Educació Primària, una enquesta a les famílies i unes preguntes a l’alumnat de quart de primària, a banda de la cerca a partir d’una font documental. El resultat ha estat que la relació família-escola normalment es limita a reunions, celebracions de festivitats i administracions com l’AMPA i el Consell Escolar, tot i que la participació en aquests dos últims és molt escassa i limitada. Durant el confinament moltes famílies es van implicar molt més en l’ensenyament dels infants, però en tornar a la “normalitat” aquest factor ha desaparegut i no consideren necessari una major implicació o participació, tot i que l’ideal segons el Marc Teòric seria que hi hagués comunicació, col·laboració i participació constant entre famílies i docents.
Materia: Educació
Idioma: cat
Áreas temáticas: Ciències de l'educació Education sciences Ciencias de la educación
Departamento: Pedagogia
Estudiante: Gil Moral, Eva
Curso académico: 2020-2021
Título en diferentes idiomas: Análisis de la relación familia-escuela y la necesidad de cambio a raíz de la pandemia Analysis of the family-school relationship and the need for change following the pandemic
Fecha de la defensa del treball: 2021-06-14
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Palabras clave: relación familia-escuela, implicación. family-school relationship, involvement. relació família-escola, implicació.
Confidencialidad: No
Título en la lengua original: Anàlisi de la relació família-escola i la necessitat de canvi arran de la pandèmia
Director del proyecto: Villacampa Oliván, Nèstor
Enseñanza(s): Educació Primària
Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)