Fecha de alta en el repositorio: 2023-07-25
Resumen: Anthony Burgess is the author of the third most well-known British literary dystopia. A Clockwork Orange is a novel with a very clear message: people need free will to be human. The main character, Alex, is a despicable human being. He enjoys inflicting pain on innocent people, he steals and even rapes children. But the reader is compelled to have sympathy for him. In this essay I will analyze the novel and how Burgess conveys this message through the use of extreme violence and the artificial language that he invented precisely for the novel: Nadsat. This language is made up of Russian words mixed up with English and Cockney. Nadsat is used in a euphemistic manner by substituting violent words for made-up ones that don’t invoke the same reaction to the reader as the original ones. My goals are to analyze how Burgess portrays Alex’s violent acts and how he uses Nadsat to hide these actions to the reader in what I call a masquerade. With this, I should make a compelling argument about how such an unforgivable character as Alex has passed down as a victim and becomes the symbol of humanity’s need of free will. Anthony Burgess és l'autor de la tercera distopia literària britànica més coneguda. Una taronja de rellotgeria és una novel·la amb un missatge molt clar: les persones necessiten la lliure voluntat de ser humanes. El personatge principal, Alex, és un ésser humà menyspreable. Gaudeix infligint dolor a persones innocents, roba i fins i tot viola nens. Però el lector es veu obligat a tenir simpatia per ell. En aquest assaig analitzaré la novel·la i com Burgess transmet aquest missatge a través de l'ús de la violència extrema i el llenguatge artificial que va inventar precisament per a la novel·la: Nadsat. Aquesta llengua està formada per paraules russes barrejades amb anglès i cockney. Nadsat s'utilitza de manera eufemística substituint les paraules violentes per les maquillades que no invoquen la mateixa reacció al lector que les originals. Els meus objectius són analitzar com Burgess retrata els actes violents de l'Alex i com utilitza Nadsat per amagar aquestes accions al lector en el que jo anomeno una mascarada. Amb això, hauria de fer un argument convincent sobre com un personatge tan imperdonable com l'Alex ha passat com a víctima i es converteix en el símbol de la necessitat de lliure voluntat de la humanitat.
Materia: Filologia
Idioma: en
Áreas temáticas: Filologia Philology Filología
Departamento: Estudis Anglesos i Alemanys
Estudiante: López Mancilla, Víctor Manuel
Curso académico: 2021-2022
Título en diferentes idiomas: Lenguaje y violencia en “A Clockwork orange” de Anthony Burgess Language and violence in Anthony Burgess' A Clockwork Orange Llenguatge i violencia en “A Clockwork Orange” de Anthony Burgess
Fecha de la defensa del treball: 2022-06-14
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Palabras clave: Nadsat, Eufemisme, Violència, A Clockwork Orange, Anthony Burgess Nadsat, Euphemism, Violence, A Clockwork Orange, Anthony Burgess Nadsat, Eufemismo, Violencia, A Clockwork Orange, Anthony Burgess
Confidencialidad: No
Créditos del TFG: 9
Título en la lengua original: Language and violence in Anthony Burgess' A Clockwork Orange
Director del proyecto: Lamarca Margalef, Jorge
Enseñanza(s): Anglès
Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)