Fecha de alta en el repositorio: 2024-02-01
Resumen: Emotional education is increasingly important in today's society, so early childhood education is a key stage for working on the emotional development of boys and girls. Consequently, this Final Degree Thesis aims to address emotional education in the early childhood education stage through music, seeking to enhance the integral development of children, working on the identification, regulation and management of their emotions effective way The research focuses on primary emotions, such as joy, sadness, anger and fear, and how music can influence the emotional development of individuals from zero to six years of age, as music is considered to it is a tool that appears on numerous occasions and moments in the preschool classroom. Also, the work presents a methodological proposal that, through fun and creative activities, aims to make use of music in the classroom for the identification of the four basic emotions, introducing children of this stage to the process of emotional education. L'educació emocional és cada vegada més important en la societat actual, de manera que l'educació infantil és una etapa clau per a treballar en el desenvolupament emocional dels nens i nenes. En conseqüència, aquest Treball Final de Grau pretén abordar l'educació emocional en l'etapa d'educació infantil a través de la música, buscant potenciar el desenvolupament integral dels infants, treballant la identificació, la regulació i la gestió de les seves emocions de manera efectiva. La recerca se centra en les emocions primàries, com l'alegria, la tristesa, la ràbia i la por, i en com la música pot influir en el desenvolupament emocional dels individus de zero a sis anys, pel fet que es considera que la música és una eina que apareix en nombroses ocasions i moments a l'aula d'educació infantil. Així mateix, en el treball es presenta una proposta metodològica que, mitjançant activitats lúdiques i creatives, pretén fer ús de la música a l'aula per a la identificació de les quatre emocions bàsiques, introduint als infants d’aquesta etapa en el procés de l’educació emocional.
Materia: Educació
Idioma: cat
Áreas temáticas: Ciencias de la educación Education sciences Ciències de l'educació
Departamento: Pedagogia
Estudiante: Cáceres Torroja, Maria
Curso académico: 2022-2023
Título en diferentes idiomas: La influencia de la música en el desarrollo emocional de los infantes en la etapa de educación infantil The influence of music on children's emotional development in the child education stage
Fecha de la defensa del treball: 2023-06-14
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Palabras clave: educación infantil, emociones, educación emocional, música. early childhood education, emotions, emotional education, music. educació infantil, emocions, educació emocional, música.
Confidencialidad: No
Título en la lengua original: La influència de la música en el desenvolupament emocional dels infants en l'etapa d'educació infantil
Director del proyecto: Garcia López, Alícia
Enseñanza(s): Educació Infantil
Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)