Fecha de alta en el repositorio: 2024-07-15
Resumen: Aquesta tesi tracta sobre la influència de l'aprenentatge de llengües en la percepció. Investigadors com Boroditsky han qüestionat si les llengües influeixen en com les persones perceben la realitat. Per tant, s'han realitzat proves sobre l'espai, el temps, el gènere, el color, la memòria de testimonis oculars, així com el nombre i la quantitat. Si els parlants de diferents llengües se centren en diferents aspectes, l'aprenentatge de llengües estrangeres comporta traces de la seva primera(es) llengua(es). Així, 79 estudiants Erasmus i internacionals de la URV van ser testejats a través d'un qüestionari sobre aquests apartats. Els resultats van mostrar respostes similars entre els participants. Suggereix que el nivell de competència i exposició a l'anglès donen forma a la influència que té en les primeres llengües. This thesis deals with the influence of language learning on perception. Researchers like Boroditsky have questioned whether languages impact how people perceive reality. Therefore, tests have been conducted regarding space, time, gender, colour, eyewitness memory, as well as number and quantity. If speakers of different languages focus on different aspects, foreign language learning entails traces of their first one(s). Hence, 79 Erasmus and international students at URV were tested through a questionnaire on these sections. Results showed similar answers among participants. It suggests that the level of proficiency and exposure to English shape the influence it has concerning first languages.
Materia: Filologia
Idioma: en
Áreas temáticas: Filologia Philology Filología
Departamento: Estudis Anglesos i Alemanys
Estudiante: Gual Miró, Alícia
Curso académico: 2022-2023
Título en diferentes idiomas: Llengua i percepció: Com configura la realitat l'aprenentatge d'una llengua? Language and perception: How does learning a language shape reality? Lengua y percepción: ¿Cómo configura la realidad el aprendizaje de una lengua?
Fecha de la defensa del treball: 2023-06-15
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Palabras clave: percepció, relativisme lingüístic, aprenentatge de llengües perception, linguistic relativity, language learning perceción, relativismo lingüístico, aprendizaje de lenguas
Confidencialidad: No
Créditos del TFG: 9
Título en la lengua original: Language and perception: How does learning a language shape reality?
Director del proyecto: Manegre, Marni
Enseñanza(s): Anglès
Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)