Treballs Fi de Grau> Estudis Anglesos i Alemanys

The effects of learning foreign languages in different stages of adulthood

  • Datos identificativos

    Identificador: TFG:7423
  • Autores:

    Cobler Andreu, Judith
  • Otros:

    Fecha de alta en el repositorio: 2024-07-16
    Resumen: Aquesta tesi té com a objectiu examinar els efectes que l'aprenentatge de llengües estrangeres té en la vida útil, amb un enfocament particular en l'edat adulta i les seves diferents etapes. Comença a revisar múltiples àrees relacionades amb l'aprenentatge de llengües, el desenvolupament del cervell, l'estructura i la funció, el bilingüisme, el multilingüisme i alguns mètodes per mesurar els canvis en el cervell. A l'efecte d'aquest estudi, dos científics cognitius van ser entrevistats a través de Microsoft Teams, i les seves respostes es van utilitzar per demostrar o refutar la hipòtesi. A més, els resultats no només mostren la interpretació, sinó també com s'aplica a l'apartat teòric. Aquest estudi mostra com les persones de l'edat adulta tardana poden assolir un domini similar al de les llengües natives a l'hora d'aprendre. També assenyala la importància de ser conscient dels beneficis de l'aprenentatge de llengües, ja que suposaria la promoció d'un envelliment cognitiu saludable i el retard de les malalties neurològiques que són habituals a la fi de l'edat adulta a causa d'un dèficit en l'entrenament cerebral. This thesis aims to examine the effects that learning foreign languages has on the lifespan, with a particular focus on adulthood and its different stages. It begins reviewing multiple areas related to language learning, brain development, structure and function, bilingualism, multilingualism, and some methods to measure changes in the brain. For the purpose of this study, two cognitive scientists were interviewed through Microsoft Teams, and their answers were used in order to prove or disprove the hypothesis. Furthermore, the results not only show the interpretation but also how it applies to the theoretical section. This study exhibits how people in late adulthood can achieve native-like proficiency when learning languages. It also states the importance of being aware of the benefits of learning languages since it would mean the promotion of healthy cognitive aging and the delay of neurological diseases that are common in late adulthood due to a deficit in brain training.
    Materia: Filologia
    Idioma: en
    Áreas temáticas: Filologia Philology Filología
    Departamento: Estudis Anglesos i Alemanys
    Estudiante: Cobler Andreu, Judith
    Curso académico: 2022-2023
    Título en diferentes idiomas: Els efectes d'aprende llengües durant les diverses etapes de l'adultesa The effects of learning foreign languages in different stages of adulthood Los efectos de aprender idiomas durante las diversas etapas de la adultez
    Fecha de la defensa del treball: 2023-06-15
    Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Palabras clave: Neurolingüística, ciencia cognitiva, multilingualisme Neurolinguistics, cognitive science, multilingualism Neurolingüística, ciencia cognitiva, multilingualismo
    Confidencialidad: No
    Créditos del TFG: 9
    Título en la lengua original: The effects of learning foreign languages in different stages of adulthood
    Director del proyecto: Manegre, Marni Lynne
    Enseñanza(s): Anglès
    Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Palabras clave:

    Filologia
    Philology
    Filología
    Filologia
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar