Treballs Fi de Màster> Bioquímica i Biotecnologia

Estudio de mercado para lanzamiento de un producto nuevo: vino blanco ecológico

  • Dades identificatives

    Identificador: TFM:115
    Autors:
    Danilov, Vladimir
  • Altres:

    Paraules clau: Vino, ecológico, Penedés Wine, ecological, Penedés Vi, ecològic , Penedès
    Títol en diferents idiomes: Estudio de mercado para lanzamiento de un producto nuevo: vino blanco ecológico Market research for launching a new product: white wine ecological Estudi de mercat per a llançament d'un producte nou : vi blanc ecològic
    Àrees temàtiques: Enología Enology Enologia
    Confidencialitat: No
    Curs acadèmic: 2015-2016
    Estudiant: Danilov, Vladimir
    Departament: Bioquímica i Biotecnologia
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Data de la defensa del treball: 2016-06-27
    Crèdits del TFM: 15
    Director del projecte: Marquet, Christophe
    Resum: RESUMEN Los vinos ecológicos en los últimos años han atraído una atención importante del sector vitivinícola. Los elaboradores están interesados en obtener productos de alta calidad optimizando recursos y minimizando el uso de productos de síntesis química para responder a la demanda de determinados consumidores con preferencias por productos producidos a partir de sustancias y procesos naturales así como para disminuir residuos y reducir impacto negativo en el medio ambiente. El objetivo del presente estudio es intentar evaluar el mercado catalán de los vinos blancos ecológicos con enfoque en la DO Penedés para poder tomar una decisión informada sobre lanzamiento de una marca nueva del vino blanco ecológico. El estudio fue realizado en forma de encuesta con datos complementarios visuales (fotos de superficies de mercancías) y cubre 30 tiendas especializadas de vinos mayoritariamente en Barcelona. Los resultados son: en el mercado están más representados los vinos blancos ecológicos de la DO Penedés y se encuentran mayoritariamente en la gama de 5 a 7 € PVP. Las marcas líderes de venta son Honeymoon de Parés Baltà, Petit Caus de Can Ràfols dels Caus, Xarel.lo de Albet i Noya y Mustillant Blanc de Gramona. Chardonnay y Xarel.lo pueden considerarse las variedades más buscadas por los consumidores en los vinos blancos ecológicos. Al mínimo en la mitad de los casos el concepto ecológico en los vinos blancos es de valor importante para los consumidores y los mismos están dispuestos a pagar un sobreprecio alrededor del 10%. Además la diferenciación de nueva marca por ser un vino ecológico es indispensable hoy en día, puesto que el mercado lo aprecia el método de producción ecológico y cada vez más normativa se aprueba con fines de excluir el uso en la agricultura y producción de los alimentos de productos químicos de síntesis. RESUM Els vins ecològics en els últims anys han atret una atenció important del sector vitivinícola. Els elaboradors estan interessats a obtenir productes d'alta qualitat optimitzant recursos i minimitzant l'ús de productes de síntesi química per a respondre a la demanda de determinats consumidors amb preferències per productes produïts a partir de substàncies i processos naturals així com per a disminuir residus i reduir impacte negatiu en el medi ambient. L'objectiu del present estudi és intentar avaluar el mercat català dels vins blancs ecològics amb enfocament en la DO Penedès per a poder prendre una decisió informada sobre llançament d'una marca nova del vi blanc ecològic. L'estudi va ser realitzat en forma d'enquesta amb dades complementàries visuals (fotos de superfícies de mercaderies) i cobreix 30 botigues especialitzades de vins majoritàriament a Barcelona. Els resultats són: en el mercat estan més representats els vins blancs ecològics de la DO Penedès i es troben majoritàriament en la gamma de 5 a 7 € PVP. Les marques líders de venda són Honeymoon de Parés Baltà, Petit Caus de Ca Ràfols dels Caus, Xarel·lo d'Albet i Noya i Mustillant Blanc de Gramona. Chardonnay i Xarel·lo poden considerar-se les varietats més buscades pels consumidors en els vins blancs ecològics. Al mínim en la meitat dels casos el concepte ecològic en els vins blancs és de valor important per als consumidors i els mateixos estan disposats a pagar un sobrepreu al voltant del 10%. A més la diferenciació de nova marca per ser un vi ecològic és indispensable avui dia, ja que el mercat aprecia el mètode de producció ecològic i cada vegada més normativa s'aprova amb finalitats d'excloure l'ús en l'agricultura i producció dels aliments de productes químics de síntesis.
    Matèria: Vinicultura
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Idioma: Castellà
    Ensenyament(s): Begudes Fermentades
    Títol en la llengua original: Estudio de mercado para lanzamiento de un producto nuevo: vino blanco ecológico
    Data d'alta al repositori: 2016-09-07
  • Paraules clau:

    Enología
    Enology
    Enologia
    Vinicultura
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar