Treballs Fi de Màster> Antropologia, Filosofia i Treball Social

Factores que contribuyen al absentismo de adolescentes latinoamericanos en la educación secundaria de la zona de Carabanchel bajo Madrid, tras su reciente llegada a España.

  • Dades identificatives

    Identificador: TFM:1818
    Autors:
    Urrea Hoyos, Jennifer
  • Altres:

    Paraules clau: Absentisme, adolescents llatinoamericans, educació secundària Absenteeism, latin american adolescents, secondary education Absentismo, adolescentes latinoamericanos, educación secundaria
    Títol en diferents idiomes: Factors que contribueixen a l'absentisme d'adolescents llatinoamericans a l'educació secundària de la zona de Carabanchel sota Madrid, després de la recent arribada a Espanya. Factors contributing to the absenteeism of Latin American adolescents in secondary education in the area of Carabanchel, below Madrid, following their recent arrival in Spain.
    Àrees temàtiques: Treball social Social Work Trabajo social
    Confidencialitat: No
    Curs acadèmic: 2023-2024
    Estudiant: Urrea Hoyos, Jennifer
    Aprenentatge Servei: No
    Departament: Antropologia, Filosofia i Treball Social
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Data de la defensa del treball: 2024-09-13
    Crèdits del TFM: 9
    Director del projecte: Anleu Hernández, Claudia María
    Resum: Aquest treball de fi de màster estudia les causes de l'absentisme escolar en adolescents llatinoamericans nouvinguts a Carabanchel Baix, Madrid. Examina factors individuals, familiars, escolars i socials que afecten la seva integració en el sistema educatiu. A través d'un enfocament mixt, es recopilen dades mitjançant enquestes a estudiants i entrevistes a professors. Els resultats destaquen la necessitat de major suport emocional i acadèmic per a facilitar la seva adaptació. L'estudi proposa estratègies educatives inclusives i programes de suport psicosocial per a reduir l'absentisme i millorar l'equitat en l'educació. Este trabajo de fin de máster estudia las causas del absentismo escolar en adolescentes latinoamericanos recién llegados a Carabanchel Bajo, Madrid. Examina factores individuales, familiares, escolares y sociales que afectan su integración en el sistema educativo. A través de un enfoque mixto, se recopilan datos mediante encuestas a estudiantes y entrevistas a profesores. Los resultados destacan la necesidad de mayor apoyo emocional y académico para facilitar su adaptación. El estudio propone estrategias educativas inclusivas y programas de apoyo psicosocial para reducir el absentismo y mejorar la equidad en la educación.
    Matèria: Absentisme escolar
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Idioma: spa
    Ensenyament(s): Innovació en la Intervenció Social i Educativa
    Títol en la llengua original: Factores que contribuyen al absentismo de adolescentes latinoamericanos en la educación secundaria de la zona de Carabanchel bajo Madrid, tras su reciente llegada a España.
    Data d'alta al repositori: 2024-10-08
  • Paraules clau:

    Treball social
    Social Work
    Trabajo social
    Absentisme escolar
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar