Treballs Fi de Màster> Bioquímica i Biotecnologia

Screen time and mental health in a Spanish children cohort

  • Dades identificatives

    Identificador: TFM:1949
    Autors:
    Bisellach Martínez, Iñaki
  • Altres:

    Paraules clau: Temps de pantalla; SDQ; Salut Mental Screen time; SDQ; Mental health Tiempo de pantalla; SDQ; Salud Mental
    Títol en diferents idiomes: Temps de pantalla i salut mental en una cohort de nens espanyols Tiempo de pantalla y salud mental en una cohorte de niños españoles
    Àrees temàtiques: Ciències de la salut Health sciences Ciencias de la salud
    Confidencialitat: Si
    Curs acadèmic: 2023-2024
    Codirector del treball: Garcidueñas Fimbres, Tany Elizabeth
    Estudiant: Bisellach Martínez, Iñaki
    Aprenentatge Servei: No
    Departament: Bioquímica i Biotecnologia
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
    Data de la defensa del treball: 2024-06-20
    Crèdits del TFM: 18
    Director del projecte: Babio Sánhez, Nancy Ekvira
    Resum: Background : In recent years the use of screens has been increasing among children and the need to study the relationship of screen time, especially on mental health and prosocial behavior, has become very relevant to adopt strategies that can guarantee a healthy development of children. Objective : To assess the associations between screen time (ST) and the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) and its scales. Methods : A cross sectional study in 1508 children from the Childhood Obesity Risk Assessment Longitudinal Study (CORALS) cohort was conducted. Conclusion : Increased total screen time in children was associated with potential psychopathology, but not with prosocial disorders. Antecedents: En els últims anys l'ús de pantalles ha anat augmentant entre els nens i la necessitat d'estudiar la relació del temps de pantalla, especialment sobre salut mental i comportament prosocial, s'ha tornat molt rellevant per adoptar estratègies que puguin garantir un desenvolupament saludable dels nens. Objectiu: Avaluar les associacions entre el temps de pantalla (ST) i el Qüestionari de fortaleses i dificultats (SDQ) i les seves escales. Mètodes: Es va realitzar un estudi transversal en 1508 nens de la cohort Childhood Obesity Risk Assessment Longitudinal Study (CORALS). Conclusió: L'augment del temps total de pantalla en els nens es va associar amb la psicopatologia potencial, però no amb trastorns prosocials.
    Matèria: Salut mental
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Idioma: en
    Ensenyament(s): Nutrició i Metabolisme
    Títol en la llengua original: Screen time and mental health in a Spanish children cohort
    Data d'alta al repositori: 2025-05-13
  • Paraules clau:

    Ciències de la salut
    Health sciences
    Ciencias de la salud
    Salut mental
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar