Paraules clau: mutismo, trastorno específico del aprendizaje, gestión emocional mutism, specific learning disorder, emotional management mutisme, trastorn específic de l'aprenentatge, gestió emocional
Títol en diferents idiomes: Tres casos clínicos en población infanto-juvenil: mutismo selectivo, trastorno específico del aprendizaje y déficit en la gestión emocional Three clinical cases in a child-adolescent population: selective mutism, specific learning disorder and deficit in emotional management Tres casos clínics en població infanto-juvenil: mutisme selectiu, trastorn específic de l'aprenentatge i dèficit en la gestió emocional
Àrees temàtiques: Psicología Psychology Psicologia
Confidencialitat: Si
Curs acadèmic: 2020-2021
Estudiant: Estrelles Hernandis, Isabel
Departament: Psicologia
Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
Data de la defensa del treball: 2021-06-16
Director del projecte: Sánchez Rodríguez, Elisabet
Resum: Aquest treball tracta sobre tres casos clínics en població infanto-juvenil. El mutisme selectiu és un trastorn del comportament infanto-juvenil d’inici primerenc que consisteix en la resistència a parlar o la inhibició en situacions socials concretes. El motor principal en aquest trastorn és l’ansietat. El trastorn específic de l’aprenentatge es caracteritza per presentar dificultats en la utilització de les aptituds acadèmiques, la dislèxia és el més freqüent. Els factors emocionals poden influir de forma positiva o negativa en el desenvolupament de recursos cognitius, així com en els processos d’aprenentatge. La gestió emocional és important per a desenvolupar una vida plena.
Matèria: Psicologia
Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
Idioma: Català
Ensenyament(s): Psicologia General Sanitària
Títol en la llengua original: Tres casos clínics en població infanto-juvenil: mutisme selectiu, trastorn específic de l'aprenentatge i dèficit en la gestió emocional
Data d'alta al repositori: 2021-08-06