Palabras clave: mutismo, trastorno específico del aprendizaje, gestión emocional mutism, specific learning disorder, emotional management mutisme, trastorn específic de l'aprenentatge, gestió emocional
Título en diferentes idiomas: Tres casos clínicos en población infanto-juvenil: mutismo selectivo, trastorno específico del aprendizaje y déficit en la gestión emocional Three clinical cases in a child-adolescent population: selective mutism, specific learning disorder and deficit in emotional management Tres casos clínics en població infanto-juvenil: mutisme selectiu, trastorn específic de l'aprenentatge i dèficit en la gestió emocional
Áreas temàticas: Psicología Psychology Psicologia
Confidencialidad: Si
Curso académico: 2020-2021
Estudiante: Estrelles Hernandis, Isabel
Departamento: Psicologia
Derechos de Accesso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Fecha de la defensa del trabajo: 2021-06-16
Director del proyecto: Sánchez Rodríguez, Elisabet
Resumen: Aquest treball tracta sobre tres casos clínics en població infanto-juvenil. El mutisme selectiu és un trastorn del comportament infanto-juvenil d’inici primerenc que consisteix en la resistència a parlar o la inhibició en situacions socials concretes. El motor principal en aquest trastorn és l’ansietat. El trastorn específic de l’aprenentatge es caracteritza per presentar dificultats en la utilització de les aptituds acadèmiques, la dislèxia és el més freqüent. Els factors emocionals poden influir de forma positiva o negativa en el desenvolupament de recursos cognitius, així com en els processos d’aprenentatge. La gestió emocional és important per a desenvolupar una vida plena.
Materia: Psicologia
Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)
Idioma: Català
Enseñanza(s): Psicologia General Sanitària
Título en la lengua original: Tres casos clínics en població infanto-juvenil: mutisme selectiu, trastorn específic de l'aprenentatge i dèficit en la gestió emocional
Fecha de alta en el repositorio: 2021-08-06