Paraules clau: aprenentatge cooperatiu, Jigsaw, aprenentatge col·laboratiu, aprenentatge significatiu, motivació. Cooperative learning, Jigsaw, collaborative learning, meaningful learning, motivation. aprendizaje cooperativo, Jigsaw, aprendizaje colaborativo, aprendizaje significativo, motivación
Títol en diferents idiomes: Estructura i tipologies de l’oració: una aproximació amb l’aula Jigsaw Sentence structure and typologies: an approach with the Jigsaw classroom Estructura y tipologías de la oración: una aproximación con el aula Jigsaw
Àrees temàtiques: Filologia Philology Filología
Confidencialitat: No
Curs acadèmic: 2020-2021
Estudiant: Sáez Torres, Vanessa
Departament: Filologia Catalana
Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
Data de la defensa del treball: 2021-06-18
Director del projecte: Teixell Puig, Oriol
Resum: L’aula Jigsaw és una metodologia basada en l’aprenentatge cooperatiu, en la qual l’alumnat, distribuït en petits equips de treball, ha de ser capaç d’ensenyar-se mútuament, de cooperar i ajudar-se a l’hora d’aprendre. Avalada per nombroses investigacions, la tècnica del Jigsaw és una manera eficient d'aprendre el material i, sobretot, de millorar les relacions interpersonals, tot generant empatia i respecte. L’estudi partia de diverses problemàtiques detectades vers la matèria de Llengua catalana al grup de 2n D de l’ESO del centre Torre Roja de Viladecans (Barcelona). La manca de motivació intrínseca, la poca participació en les activitats de classe, l’heterogeneïtat pel que fa als ritmes i als nivells d’assoliment, en són algunes. L’objectiu d’aquesta investigació, basada en l’estudi de cas, era comprovar si la utilització de l’aula Jigsaw afavoria l’aprenentatge significatiu d’una unitat de llengua catalana en aquest alumnat, i de quina manera els influenciava l’ús d’aquesta metodologia en l’assoliment dels coneixements. Després d’implementar l’aula Jigsaw durant sis sessions en aquest grup/classe, el present estudi va poder demostrar que una metodologia basada en l’aprenentatge cooperatiu influeix de manera notable en la motivació, la participació i la satisfacció de l’alumnat vers la matèria. Altrament, no es va poder verificar la mateixa afectació en relació amb el rendiment acadèmic dels aprenents.
Matèria: Filologia
Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
Idioma: cat
Ensenyament(s): Formació del professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
Títol en la llengua original: Estructura i tipologies de l’oració: una aproximació amb l’aula Jigsaw
Data d'alta al repositori: 2022-03-15