Treballs Fi de Màster> Economia

Corporate Social Responsibility and Sustainability in Tourism: The Opportunities and Challenges of implementing a Sustainability Concept and the TourCert CSR Certification at Tour Operators in Germany

  • Identification data

    Identifier: TFM:1092
    Authors:
    Laukenmann, Janna-Marie
  • Others:

    Keywords: Responsabilidad Social Corporativa, turismo sostenible, operador turístico Corporate Social Responsibility, sustainable tourism, tour operators Responsabilitat social corporativa, turisme sostenible, operador turístic
    Title in different languages: Responsabilidad Social Corporativa y Sostenibilidad en el Turismo: Las Oportunidades y Desafíos de implementar un Concepto de Sostenibilidad y la Certificación de RSC TourCert en Operadores Turísticos en Alemania Responsabilitat social corporativa i sostenibilitat en el turisme: Les oportunitats i els reptes d'implementar un concepte de sostenibilitat i la certificació de RSC TourCert als operadors turístics a Alemanya
    Subject areas: Turisme i oci Tourism and leisure Turismo y ocio
    Confidenciality: No
    Academic year: 2021-2022
    Student: Laukenmann, Janna-Marie
    Department: Economia
    Access Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Work's public defense date: 2022-01-27
    TFM credits: 12
    Project director: García Álvarez, Dr. María Ercilia
    Abstract: This Master´s Thesis aims to find out about the opportunities and challenges of implementing a sustainability concept, as well as CSR certifications at tour operators. Based on the findings of the theoretical part about Corporate Social Responsibility, as well as sustainability in general and in relation to tourism, a sustainability concept is developed in various steps. The empirical part of this Master´s Thesis sheds a light on the chances and challenges of incorporating sustainability and being certified with the TourCert CSR certification from the perspective of tour operators, who are already certified. Aquesta tesi de màster té com a objectiu conèixer les oportunitats i reptes d'implementar un concepte de sostenibilitat, així com certificacions de RSE en operadors turístics. Basant-se en els resultats de la part teòrica sobre la responsabilitat social de les empreses, així com la sostenibilitat en general i en relació amb el turisme, es desenvolupa un concepte de sostenibilitat en diversos passos. La part empírica d'aquest tesi demàster llança una llum sobre les possibilitats i els reptes d'incorporar la sostenibilitat i estar certificats amb la certificació TourCert CSR des de la perspectiva dels operadors turístics, que ja estan certificats.
    Subject: Turisme
    Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Language: en
    Education area(s): Gestió de Destinacions Turístiques
    Title in original language: Corporate Social Responsibility and Sustainability in Tourism: The Opportunities and Challenges of implementing a Sustainability Concept and the TourCert CSR Certification at Tour Operators in Germany
    Creation date in repository: 2022-07-25
  • Keywords:

    Turisme i oci
    Tourism and leisure
    Turismo y ocio
    Turisme
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar