Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)
Confidenciality: No
Education area(s): Nutrició i Metabolisme
Title in different languages: Effect of the consumption of a multi-ingredient nutraceutical in subjects with hypercholesterolemia: Intervention study in community pharmacies in the province of Tarragona (First clinical study arm)
Abstract: Introducció: La malaltia cardiovascular és la causa més freqüent amb prop del 23% de les morts a Espanya. Els nutracèutics i els aliments funcionals per reduir el colesterol han pres un paper important en la reducció del risc de malaltia coronària en millorar el perfil de lipoproteïnes plasmàtiques. Objectiu: L´objectiu principal d´aquest estudi és avaluar l´efecte de la presa del multingredient sobre el perfil lipídic en sang. Metodologia: Es va realitzar un estudi aleatoritzat, creuat, doble-cec, multicèntric i controlat per placebo, es va assignar un tractament A i un tractament B. Resultats: El nostre estudi va mostrar que el tractament B va tenir una diferència significativa reduint el Colesterol total en un 8% en comparació del tractament A amb una reducció del -4%, així mateix, també una reducció significativa del c-LDL i Non-HDL de -16% i -6% respectivament del tractament B, en contrast amb el tractament A amb un -1% i -4%. Conclusió: Podem concloure que el tractament B presento diferències significatives de disminució del Colesterol total, c-LDL i Non-HDL, en comparació del tractament A, cosa que significa una disminució del risc cardiovascular.
Subject: bioquímica
Academic year: 2021-2022
Language: spa
Work's public defense date: 2022-09-12
Subject areas: Biochemistry and biotechnology
Student: Gallo Gallegos, Nancy Elizabeth
Department: Bioquímica i Biotecnologia
Creation date in repository: 2022-11-17
Keywords: nutraceuticals, cardiovascular risk, dyslipidemia.
Title in original language: Efecto del consumo de un nutraceútico multingrediente en sujetos con hipercolesterolemia: Estudio de intervención en farmacias comunitarias de la provincia de Tarragona (Primer brazo de estudio clínico)
Access Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Project director: Aragonès Bargalló, Gerard; Muguerza Marquínez; Maria Begoña