Treballs Fi de Màster> Geografia

Accessible Tourism in Spain: Communication on Official Websites and Social Media

  • Identification data

    Identifier:  TFM:2011
    Authors:  del Mar Gómez, Lara
  • Others:

    Keywords: Turisme Accessible, Destinació Turística, Xarxes Socials; Accessible Tourism, Tourism Destination, Social Media; Turismo accesible, Destino turístico, Redes sociales
    Title in different languages: Turisme Accessible a Espanya: Comunicació als Llocs Web Oficials i a les Xarxes Socials; Accessible Tourism in Spain: Communication on Official Websites and Social Media; Turismo accesible en España: Comunicación en sitios web oficiales y redes sociales
    Subject areas: Turisme i oci; Tourism and leisure; Turismo y ocio
    Confidenciality: No
    Academic year: 2024-2025
    Student: del Mar Gómez, Lara
    Department: Geografia
    Access Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Work's public defense date: 2025-06-19
    TFM credits: 12
    Project director: Rabassa Figueras, Noemi
    Abstract: Aquest estudi explora com es comunica el turisme accessible a Espanya, líder mundial en turisme, centrant-se en el lloc web de turisme nacional i les seves xarxes socials, juntament amb un estudi de cas de tres ciutats. Els resultats revelen una desconnexió entre els esforços d'accessibilitat i com es presenten en línia. Moltes destinacions no tenen consistència a través de plataformes i sovint se centren només en les discapacitats físiques, passant per alt les intel·lectuals i sensorials. Els resultats posen en relleu la necessitat d'una major consciència i una comunicació unificada. Promoure la inclusió en el turisme requereix esforços conjunts en tot el sector perquè, sobretot, tothom mereix sentir-se acollit, valorat i lliure d'explorar.; This study explores how accessible tourism is communicated in Spain, a global leader in tourism, focusing on the national tourism website and its social media, along with a case study of three cities. Results reveal a disconnect between accessibility efforts and how they are presented online. Many destinations lack consistency across platforms and often focus only on physical disabilities, overlooking intellectual and sensory ones. The findings highlight the need for greater awareness and unified communication. Promoting inclusivity in tourism requires joint efforts across the sector because, above all, everyone deserves to feel welcome, valued, and free to explore.
    Subject: Turisme
    Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Language: en
    Education area(s): Gestió de Destinacions Turístiques
    Title in original language: Accessible Tourism in Spain: Communication on Official Websites and Social Media
    Creation date in repository: 2025-07-02
  • Keywords:

    Turisme i oci
    Tourism and leisure
    Turismo y ocio
    Turisme
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar