Treballs Fi de Màster> Pedagogia

Explorant el potencial del Joc de Rol: Una nova metodologia per a la formació de joves adults de Formació Professional Superior.

  • Datos identificativos

    Identificador: TFM:2002
    Autores:
    Mesquida Massanet, Marta
  • Otros:

    Palabras clave: ABJ, ABP, Formació professional RBL, PBL, Vocational Training RBL, PBL, Formación profesional
    Título en diferentes idiomas: Exploring the Potential of Role-Playing Games: A New Methodology for the Training of Young Adults in Higher Vocational Education. Explorando el potencial del Juego de Rol: Una nueva metodología para la formación de jóvenes adultos de Formación Profesional Superior.
    Áreas temàticas: Ciències de l'educació Education sciences Ciencias de la educación
    Confidencialidad: No
    Curso académico: 2023-2024
    Estudiante: Mesquida Massanet, Marta
    APS: No
    Departamento: Pedagogia
    Derechos de Accesso: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Fecha de la defensa del trabajo: 2024-06-13
    Creditos del TFM: 6
    Director del proyecto: Blanco Porta, Maria Nuria
    Resumen: "Aquesta investigació compara l'eficàcia de les metodologies d'aprenentatge basades en joc de rol (ABJ) i en projectes (ABP) entre estudiants de segon grau superior de formació professional en audiovisuals i espectacles a l'Escola de Mitjans Audio Visuals de Barcelona (EMAV) entre 2023-2024. L'objectiu és determinar si l'ABJ, poc investigada en aquest nivell educatiu, pot ser més òptima, per joves que són natius digitals que l’ABP. La hipòtesi plantejava que l'ABJ milloraria l'aprenentatge, motivació i creativitat, resultant en millors qualificacions. Amb un disseny quasiexperimental, es van utilitzar: les qualificacions de les activitats i dos qüestionaris KPESI pre i postintervenció. S'usa anàlisi estadística T-Student i mitjanes per a la verificació. Les dades es van recollir durant sis sessions. Tot i la similitud en les competències, l'autoavaluació dels estudiants va indicar una possible superioritat de l'ABP. Això va contradir la hipòtesi inicial, tot i que les dues metodologies semblen eficaces en la transmissió dels coneixements de la UF3: 'Gestió dels recursos per a un programa de televisió'. Paraules Clau:"
    Materia: Formació professional
    Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Idioma: ca
    Enseñanza(s): Formació del professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació  Professional i Ensenyament d'Idiomes
    Título en la lengua original: "Explorant el potencial del Joc de Rol: Una nova metodologia per a la formació de joves adults de Formació Professional Superior."
    Fecha de alta en el repositorio: 2025-06-26
  • Palabras clave:

    Ciències de l'educació
    Education sciences
    Ciencias de la educación
    Formació professional
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar