Palabras clave: ABJ, ABP, Formació professional RBL, PBL, Vocational Training RBL, PBL, Formación profesional
Título en diferentes idiomas: Exploring the Potential of Role-Playing Games: A New Methodology for the Training of Young Adults in Higher Vocational Education. Explorando el potencial del Juego de Rol: Una nueva metodología para la formación de jóvenes adultos de Formación Profesional Superior.
Áreas temàticas: Ciències de l'educació Education sciences Ciencias de la educación
Confidencialidad: No
Curso académico: 2023-2024
Estudiante: Mesquida Massanet, Marta
APS: No
Departamento: Pedagogia
Derechos de Accesso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Fecha de la defensa del trabajo: 2024-06-13
Creditos del TFM: 6
Director del proyecto: Blanco Porta, Maria Nuria
Resumen: "Aquesta investigació compara l'eficàcia de les metodologies d'aprenentatge basades en joc de rol (ABJ) i en projectes (ABP) entre estudiants de segon grau superior de formació professional en audiovisuals i espectacles a l'Escola de Mitjans Audio Visuals de Barcelona (EMAV) entre 2023-2024. L'objectiu és determinar si l'ABJ, poc investigada en aquest nivell educatiu, pot ser més òptima, per joves que són natius digitals que l’ABP. La hipòtesi plantejava que l'ABJ milloraria l'aprenentatge, motivació i creativitat, resultant en millors qualificacions. Amb un disseny quasiexperimental, es van utilitzar: les qualificacions de les activitats i dos qüestionaris KPESI pre i postintervenció. S'usa anàlisi estadística T-Student i mitjanes per a la verificació. Les dades es van recollir durant sis sessions. Tot i la similitud en les competències, l'autoavaluació dels estudiants va indicar una possible superioritat de l'ABP. Això va contradir la hipòtesi inicial, tot i que les dues metodologies semblen eficaces en la transmissió dels coneixements de la UF3: 'Gestió dels recursos per a un programa de televisió'. Paraules Clau:"
Materia: Formació professional
Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)
Idioma: ca
Enseñanza(s): Formació del professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
Título en la lengua original: "Explorant el potencial del Joc de Rol: Una nova metodologia per a la formació de joves adults de Formació Professional Superior."
Fecha de alta en el repositorio: 2025-06-26