Articles producció científica> Pedagogia

Apunts per millorar les formacions sobre violències de gènere. L'Experiecia de la investigació-acciò feminista GAPWork

  • Dades identificatives

    Identificador: imarina:5129934
    Autors:
    Jimenez, EdurneBiglia, BarbaraCagliero, Sara
    Resum:
    L'experiència del projecte europeu GAP Work, de formació de professionals que treballen amb joves en el camp de la prevenció de les violències de gènere, ens permet reflexionar sobre alguns elements a tenir en compte per formar professionals en el marc d'una Investigació-Acció que contempli propostes feministes a l'aula i en els equips de treball. En aquest article mostrarem tensions i conflictes en el disseny de les formacions i reflexionarem sobre les dificultats de portar a la pràctica un paradigma ampli de les violències de gènere amb pedagogies feministes. Abans d'arribar a les conclusions, ens aproximarem a un projecte de continuïtat del GAPWork en el que algunes participants dels nostres cursos han seguit el seu procés de desenvolupament d'estratègies de prevenció de violències de gènere amb joves. Finalment resumirem alguns dels aprenentatges de la nostra intervenció per estimular la continuació del debat.
  • Altres:

    Autor segons l'article: Jimenez, Edurne; Biglia, Barbara; Cagliero, Sara
    Departament: Pedagogia
    Autor/s de la URV: Biglia, Barbara / Cagliero, Sara
    Paraules clau: Investigación-acción Gender related violences /violencias de género Feminism Evaluación formativa
    Resum: L'experiència del projecte europeu GAP Work, de formació de professionals que treballen amb joves en el camp de la prevenció de les violències de gènere, ens permet reflexionar sobre alguns elements a tenir en compte per formar professionals en el marc d'una Investigació-Acció que contempli propostes feministes a l'aula i en els equips de treball. En aquest article mostrarem tensions i conflictes en el disseny de les formacions i reflexionarem sobre les dificultats de portar a la pràctica un paradigma ampli de les violències de gènere amb pedagogies feministes. Abans d'arribar a les conclusions, ens aproximarem a un projecte de continuïtat del GAPWork en el que algunes participants dels nostres cursos han seguit el seu procés de desenvolupament d'estratègies de prevenció de violències de gènere amb joves. Finalment resumirem alguns dels aprenentatges de la nostra intervenció per estimular la continuació del debat.
    Àrees temàtiques: Trabajo social Sociologia i política Sociología Educación Educació Ciencias sociales Ciencias de la educación
    Accès a la llicència d'ús: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
    ISSN: 2013-9063
    Adreça de correu electrònic de l'autor: sara.cagliero@urv.cat barbara.biglia@urv.cat
    Identificador de l'autor: 0000-0002-6303-8984 0000-0003-0135-4866
    Data d'alta del registre: 2024-06-28
    Versió de l'article dipositat: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Enllaç font original: https://revistes.udg.edu/pedagogia_i_treball_social/article/view/22164
    Referència a l'article segons font original: Pedagogia I Treball Social. 5 (1): 79-104
    Referència de l'ítem segons les normes APA: Jimenez, Edurne; Biglia, Barbara; Cagliero, Sara (2016). Apunts per millorar les formacions sobre violències de gènere. L'Experiecia de la investigació-acciò feminista GAPWork. Pedagogia I Treball Social, 5(1), 79-104
    URL Document de llicència: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
    DOI de l'article: 10.33115/udg_bib/pts.v5i1.22164
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili
    Any de publicació de la revista: 2016
    Tipus de publicació: Journal Publications
  • Paraules clau:

    Investigación-acción
    Gender related violences /violencias de género
    Feminism
    Evaluación formativa
    Trabajo social
    Sociologia i política
    Sociología
    Educación
    Educació
    Ciencias sociales
    Ciencias de la educación
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar