Articles producció científica> Pedagogia

Apunts per millorar les formacions sobre violències de gènere. L'Experiecia de la investigació-acciò feminista GAPWork

  • Datos identificativos

    Identificador: imarina:5129934
    Autores:
    Jimenez, EdurneBiglia, BarbaraCagliero, Sara
    Resumen:
    L'experiència del projecte europeu GAP Work, de formació de professionals que treballen amb joves en el camp de la prevenció de les violències de gènere, ens permet reflexionar sobre alguns elements a tenir en compte per formar professionals en el marc d'una Investigació-Acció que contempli propostes feministes a l'aula i en els equips de treball. En aquest article mostrarem tensions i conflictes en el disseny de les formacions i reflexionarem sobre les dificultats de portar a la pràctica un paradigma ampli de les violències de gènere amb pedagogies feministes. Abans d'arribar a les conclusions, ens aproximarem a un projecte de continuïtat del GAPWork en el que algunes participants dels nostres cursos han seguit el seu procés de desenvolupament d'estratègies de prevenció de violències de gènere amb joves. Finalment resumirem alguns dels aprenentatges de la nostra intervenció per estimular la continuació del debat.
  • Otros:

    Autor según el artículo: Jimenez, Edurne; Biglia, Barbara; Cagliero, Sara
    Departamento: Pedagogia
    Autor/es de la URV: Biglia, Barbara / Cagliero, Sara
    Palabras clave: Investigación-acción Gender related violences /violencias de género Feminism Evaluación formativa
    Resumen: L'experiència del projecte europeu GAP Work, de formació de professionals que treballen amb joves en el camp de la prevenció de les violències de gènere, ens permet reflexionar sobre alguns elements a tenir en compte per formar professionals en el marc d'una Investigació-Acció que contempli propostes feministes a l'aula i en els equips de treball. En aquest article mostrarem tensions i conflictes en el disseny de les formacions i reflexionarem sobre les dificultats de portar a la pràctica un paradigma ampli de les violències de gènere amb pedagogies feministes. Abans d'arribar a les conclusions, ens aproximarem a un projecte de continuïtat del GAPWork en el que algunes participants dels nostres cursos han seguit el seu procés de desenvolupament d'estratègies de prevenció de violències de gènere amb joves. Finalment resumirem alguns dels aprenentatges de la nostra intervenció per estimular la continuació del debat.
    Áreas temáticas: Trabajo social Sociologia i política Sociología Educación Educació Ciencias sociales Ciencias de la educación
    Acceso a la licencia de uso: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
    ISSN: 2013-9063
    Direcció de correo del autor: sara.cagliero@urv.cat barbara.biglia@urv.cat
    Identificador del autor: 0000-0002-6303-8984 0000-0003-0135-4866
    Fecha de alta del registro: 2024-06-28
    Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Enlace a la fuente original: https://revistes.udg.edu/pedagogia_i_treball_social/article/view/22164
    Referencia al articulo segun fuente origial: Pedagogia I Treball Social. 5 (1): 79-104
    Referencia de l'ítem segons les normes APA: Jimenez, Edurne; Biglia, Barbara; Cagliero, Sara (2016). Apunts per millorar les formacions sobre violències de gènere. L'Experiecia de la investigació-acciò feminista GAPWork. Pedagogia I Treball Social, 5(1), 79-104
    URL Documento de licencia: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
    DOI del artículo: 10.33115/udg_bib/pts.v5i1.22164
    Entidad: Universitat Rovira i Virgili
    Año de publicación de la revista: 2016
    Tipo de publicación: Journal Publications
  • Palabras clave:

    Investigación-acción
    Gender related violences /violencias de género
    Feminism
    Evaluación formativa
    Trabajo social
    Sociologia i política
    Sociología
    Educación
    Educació
    Ciencias sociales
    Ciencias de la educación
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar