Autor segons l'article: Hernandez-Maskivker G; Ryan G; Pàmies M
Departament: Gestió d'Empreses
Autor/s de la URV: HERNÁNDEZ MASKIVKER, GILDA MARÍA / Pàmies Pallisé, Maria del Mar / Ryan, Gerard Anthony
Paraules clau: Waiting times Waiting Tourism services Theme parks Qualitative research Managers Consumer behaviour
Resum: © University of the Aegean. This paper explores how managers of theme parks interpret waiting times from a services marketing perspective. In-depth interviews are undertaken in order to uncover manager's perceptions of waiting. 'The inevitability of waiting times', 'the negative interpretation of waiting times' and 'neutral waiting times' are three themes that emerge from this qualitative study. A deeper analysis of the waiting experience may contribute to enhanced strategies for managing waiting in theme parks, improved evaluations of the service and increased customer satisfaction. Finally, some practical tips for practitioners are proposed in the form of management takeaways.
Àrees temàtiques: Tourism, leisure and hospitality management Ciencias sociales Business and international management
Accès a la llicència d'ús: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
ISSN: 17908418
Adreça de correu electrònic de l'autor: mar.pamies@urv.cat gerard.ryan@urv.cat
Identificador de l'autor: 0000-0003-2648-7673 0000-0002-5008-9862
Data d'alta del registre: 2023-04-15
Versió de l'article dipositat: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Enllaç font original: https://www.cabdirect.org/cabdirect/abstract/20173247160
Referència a l'article segons font original: Tourismos. 11 (4): 158-184
Referència de l'ítem segons les normes APA: Hernandez-Maskivker G; Ryan G; Pàmies M (2016). Waiting times at theme parks: How managers interpret waiting. Tourismos, 11(4), 158-184
URL Document de llicència: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
Entitat: Universitat Rovira i Virgili
Any de publicació de la revista: 2016
Tipus de publicació: Journal Publications