Autor segons l'article: Martinez-Sala, Alba-Maria; Huertas, Assumpcio; Marine-Roig, Estela;
Departament: Estudis de Comunicació
Autor/s de la URV: Huertas Roig, Maria Asuncion
Paraules clau: Tourist communication Tourism destination Tool Social networks Social media Organizations Online Management Influencers Influencer Facebook Engagement Communication Celebrity endorsement Blogger
Resum: This research analyses the phenomenon of bloggers, as influencers, in the Spanish tourism sector. The main aim of this study is to analyze their incorporation into communication policies of a sample of tourist destinations, and to evaluate the communicative and relational potential that their social networks profiles offer to these destinations. A combination of quantitative methods (quantitative content analysis and surveys) is proposed to achieve this objective. The results show the social reach achieved by these empowered tourists and the benefits they offer to tourism destinations.
Àrees temàtiques: Sociología Social sciences, interdisciplinary Social sciences (miscellaneous) Social sciences (all) Serviço social Multidisciplinar Interdisciplinary research in the social sciences General social sciences General arts and humanities Ciencias sociales Ciencias políticas y sociología Ciencias humanas Arts and humanities (miscellaneous) Arts and humanities (all)
Accès a la llicència d'ús: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
Adreça de correu electrònic de l'autor: sunsi.huertas@urv.cat
Identificador de l'autor: 0000-0001-6684-4220
Data d'alta del registre: 2024-07-27
Versió de l'article dipositat: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Enllaç font original: https://revistaobets.ua.es/article/view/16780
URL Document de llicència: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
Referència a l'article segons font original: Obets. 16 (2): 377-392
Referència de l'ítem segons les normes APA: Martinez-Sala, Alba-Maria; Huertas, Assumpcio; Marine-Roig, Estela; (2021). El empoderamiento de los turistas: estudio del fenómeno blogger en el sector turístico español. Obets, 16(2), 377-392. DOI: 10.14198/OBETS2021.16.2.10
DOI de l'article: 10.14198/OBETS2021.16.2.10
Entitat: Universitat Rovira i Virgili
Any de publicació de la revista: 2021
Tipus de publicació: Journal Publications