Autor según el artículo: Martinez-Sala, Alba-Maria; Huertas, Assumpcio; Marine-Roig, Estela;
Departamento: Estudis de Comunicació
Autor/es de la URV: Huertas Roig, Maria Asuncion
Palabras clave: Tourist communication Tourism destination Tool Social networks Social media Organizations Online Management Influencers Influencer Facebook Engagement Communication Celebrity endorsement Blogger
Resumen: This research analyses the phenomenon of bloggers, as influencers, in the Spanish tourism sector. The main aim of this study is to analyze their incorporation into communication policies of a sample of tourist destinations, and to evaluate the communicative and relational potential that their social networks profiles offer to these destinations. A combination of quantitative methods (quantitative content analysis and surveys) is proposed to achieve this objective. The results show the social reach achieved by these empowered tourists and the benefits they offer to tourism destinations.
Áreas temáticas: Sociología Social sciences, interdisciplinary Social sciences (miscellaneous) Social sciences (all) Serviço social Multidisciplinar Interdisciplinary research in the social sciences General social sciences General arts and humanities Ciencias sociales Ciencias políticas y sociología Ciencias humanas Arts and humanities (miscellaneous) Arts and humanities (all)
Acceso a la licencia de uso: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
Direcció de correo del autor: sunsi.huertas@urv.cat
Identificador del autor: 0000-0001-6684-4220
Fecha de alta del registro: 2024-07-27
Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Enlace a la fuente original: https://revistaobets.ua.es/article/view/16780
URL Documento de licencia: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
Referencia al articulo segun fuente origial: Obets. 16 (2): 377-392
Referencia de l'ítem segons les normes APA: Martinez-Sala, Alba-Maria; Huertas, Assumpcio; Marine-Roig, Estela; (2021). El empoderamiento de los turistas: estudio del fenómeno blogger en el sector turístico español. Obets, 16(2), 377-392. DOI: 10.14198/OBETS2021.16.2.10
DOI del artículo: 10.14198/OBETS2021.16.2.10
Entidad: Universitat Rovira i Virgili
Año de publicación de la revista: 2021
Tipo de publicación: Journal Publications