Articles producció científica> Pedagogia

L’alumnat de cicle inicial de primària millora la concentració jugant a tennis taula

  • Dades identificatives

    Identificador: imarina:9230984
    Autors:
    Segura-Meix, MíriamMoratalla-Blanch, Mònica
    Resum:
    INTRODUCCIÓ. La concentració de l’alumnat a l’escola és motiu d’ocupació i preocupació dels docents. Són molts els professionals que intenten trobar estratègies acadèmiques adequades per augmentar-la i permetre a l’alumnat assolir un nivell d’aprenentatge superior i amb menys temps. MÈTODE. L’estudi, realitzat a partir del test CARAS-R de Thurstone i Yela de 2012, ha permès verificar i donar suport a la hipòtesi plantejada per mitjà d’una metodologia quantitativa. Al mateix temps s’ha analitzat l’índex de control de la impulsivitat i s’ha vist una millora en el seu grau de reflexió davant les situacions quotidianes. RESULTATS. La concentració de l’alumnat participant en la recerca ha augmentat un 27,98 % en el grup experimental (26 participants) i un 5,05 % en el grup de control. DISCUSSIÓ. En aquesta recerca hem demostrat que la pràctica del tennis taula ha contribuït a la millora de la concentració dels infants que han estat sotmesos a una proposta d’introducció d’aquest esport respecte a un grup de control amb les mateixes característiques. Finalment, es planteja la possibilitat de fer un estudi ampliant la mostra i allargant-lo en el temps per analitzar els resultats a llarg termini.
  • Altres:

    Autor segons l'article: Segura-Meix, Míriam; Moratalla-Blanch, Mònica
    Departament: Pedagogia
    Autor/s de la URV: Segura Meix, Míriam
    Paraules clau: Quality education
    Resum: INTRODUCCIÓ. La concentració de l’alumnat a l’escola és motiu d’ocupació i preocupació dels docents. Són molts els professionals que intenten trobar estratègies acadèmiques adequades per augmentar-la i permetre a l’alumnat assolir un nivell d’aprenentatge superior i amb menys temps. MÈTODE. L’estudi, realitzat a partir del test CARAS-R de Thurstone i Yela de 2012, ha permès verificar i donar suport a la hipòtesi plantejada per mitjà d’una metodologia quantitativa. Al mateix temps s’ha analitzat l’índex de control de la impulsivitat i s’ha vist una millora en el seu grau de reflexió davant les situacions quotidianes. RESULTATS. La concentració de l’alumnat participant en la recerca ha augmentat un 27,98 % en el grup experimental (26 participants) i un 5,05 % en el grup de control. DISCUSSIÓ. En aquesta recerca hem demostrat que la pràctica del tennis taula ha contribuït a la millora de la concentració dels infants que han estat sotmesos a una proposta d’introducció d’aquest esport respecte a un grup de control amb les mateixes característiques. Finalment, es planteja la possibilitat de fer un estudi ampliant la mostra i allargant-lo en el temps per analitzar els resultats a llarg termini.
    Àrees temàtiques: Pedagogical & educational research Educación Educació Ciencias de la educación
    Accès a la llicència d'ús: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
    Adreça de correu electrònic de l'autor: miriam.segura@urv.cat
    Identificador de l'autor: 0000-0001-9923-5640
    Data d'alta del registre: 2024-11-23
    Versió de l'article dipositat: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    URL Document de llicència: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
    Referència a l'article segons font original: Reire revista D'innovació I Recerca En Educació. 14 (2):
    Referència de l'ítem segons les normes APA: Segura-Meix, Míriam; Moratalla-Blanch, Mònica (2021). L’alumnat de cicle inicial de primària millora la concentració jugant a tennis taula. Reire revista D'innovació I Recerca En Educació, 14(2), -. DOI: 10.1344/reire2021.14.233386
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili
    Any de publicació de la revista: 2021
    Tipus de publicació: Journal Publications
  • Paraules clau:

    Quality education
    Pedagogical & educational research
    Educación
    Educació
    Ciencias de la educación
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar