Author, as appears in the article.: Segura-Meix, Míriam; Moratalla-Blanch, Mònica
Department: Pedagogia
URV's Author/s: Segura Meix, Míriam
Keywords: Quality education
Abstract: INTRODUCCIÓ. La concentració de l’alumnat a l’escola és
motiu d’ocupació i preocupació dels docents. Són molts els
professionals que intenten trobar estratègies acadèmiques adequades
per augmentar-la i permetre a l’alumnat assolir un nivell
d’aprenentatge superior i amb menys temps. MÈTODE. L’estudi,
realitzat a partir del test CARAS-R de Thurstone i Yela de 2012, ha
permès verificar i donar suport a la hipòtesi plantejada per mitjà
d’una metodologia quantitativa. Al mateix temps s’ha analitzat
l’índex de control de la impulsivitat i s’ha vist una millora en el
seu grau de reflexió davant les situacions quotidianes. RESULTATS.
La concentració de l’alumnat participant en la recerca ha augmentat
un 27,98 % en el grup experimental (26 participants) i un 5,05 % en
el grup de control. DISCUSSIÓ. En aquesta recerca hem demostrat que
la pràctica del tennis taula ha contribuït a la millora de la
concentració dels infants que han estat sotmesos a una proposta
d’introducció d’aquest esport respecte a un grup de control amb les
mateixes característiques. Finalment, es planteja la possibilitat de
fer un estudi ampliant la mostra i allargant-lo en el temps per
analitzar els resultats a llarg termini.
Thematic Areas: Pedagogical & educational research Educación Educació Ciencias de la educación
licence for use: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
Author's mail: miriam.segura@urv.cat
Author identifier: 0000-0001-9923-5640
Record's date: 2024-11-23
Papper version: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Licence document URL: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
Papper original source: Reire
revista D'innovació I Recerca En Educació. 14 (2):
APA: Segura-Meix, Míriam; Moratalla-Blanch, Mònica (2021). L’alumnat de cicle inicial de primària millora la
concentració jugant a tennis taula. Reire
revista D'innovació I Recerca En Educació, 14(2), -. DOI: 10.1344/reire2021.14.233386
Entity: Universitat Rovira i Virgili
Journal publication year: 2021
Publication Type: Journal Publications