Articles producció científica> Pedagogia

L’alumnat de cicle inicial de primària millora la concentració jugant a tennis taula

  • Datos identificativos

    Identificador: imarina:9230984
    Autores:
    Segura-Meix, MíriamMoratalla-Blanch, Mònica
    Resumen:
    INTRODUCCIÓ. La concentració de l’alumnat a l’escola és motiu d’ocupació i preocupació dels docents. Són molts els professionals que intenten trobar estratègies acadèmiques adequades per augmentar-la i permetre a l’alumnat assolir un nivell d’aprenentatge superior i amb menys temps. MÈTODE. L’estudi, realitzat a partir del test CARAS-R de Thurstone i Yela de 2012, ha permès verificar i donar suport a la hipòtesi plantejada per mitjà d’una metodologia quantitativa. Al mateix temps s’ha analitzat l’índex de control de la impulsivitat i s’ha vist una millora en el seu grau de reflexió davant les situacions quotidianes. RESULTATS. La concentració de l’alumnat participant en la recerca ha augmentat un 27,98 % en el grup experimental (26 participants) i un 5,05 % en el grup de control. DISCUSSIÓ. En aquesta recerca hem demostrat que la pràctica del tennis taula ha contribuït a la millora de la concentració dels infants que han estat sotmesos a una proposta d’introducció d’aquest esport respecte a un grup de control amb les mateixes característiques. Finalment, es planteja la possibilitat de fer un estudi ampliant la mostra i allargant-lo en el temps per analitzar els resultats a llarg termini.
  • Otros:

    Autor según el artículo: Segura-Meix, Míriam; Moratalla-Blanch, Mònica
    Departamento: Pedagogia
    Autor/es de la URV: Segura Meix, Míriam
    Resumen: INTRODUCCIÓ. La concentració de l’alumnat a l’escola és motiu d’ocupació i preocupació dels docents. Són molts els professionals que intenten trobar estratègies acadèmiques adequades per augmentar-la i permetre a l’alumnat assolir un nivell d’aprenentatge superior i amb menys temps. MÈTODE. L’estudi, realitzat a partir del test CARAS-R de Thurstone i Yela de 2012, ha permès verificar i donar suport a la hipòtesi plantejada per mitjà d’una metodologia quantitativa. Al mateix temps s’ha analitzat l’índex de control de la impulsivitat i s’ha vist una millora en el seu grau de reflexió davant les situacions quotidianes. RESULTATS. La concentració de l’alumnat participant en la recerca ha augmentat un 27,98 % en el grup experimental (26 participants) i un 5,05 % en el grup de control. DISCUSSIÓ. En aquesta recerca hem demostrat que la pràctica del tennis taula ha contribuït a la millora de la concentració dels infants que han estat sotmesos a una proposta d’introducció d’aquest esport respecte a un grup de control amb les mateixes característiques. Finalment, es planteja la possibilitat de fer un estudi ampliant la mostra i allargant-lo en el temps per analitzar els resultats a llarg termini.
    Áreas temáticas: Pedagogical & educational research Educación Educació Ciencias de la educación
    Acceso a la licencia de uso: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
    Direcció de correo del autor: miriam.segura@urv.cat
    Identificador del autor: 0000-0001-9923-5640
    Fecha de alta del registro: 2023-02-19
    Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Enlace a la fuente original: https://revistes.ub.edu/index.php/REIRE/article/view/33386
    Referencia al articulo segun fuente origial: Reire revista D'innovació I Recerca En Educació. 14 (2):
    Referencia de l'ítem segons les normes APA: Segura-Meix, Míriam; Moratalla-Blanch, Mònica (2021). L’alumnat de cicle inicial de primària millora la concentració jugant a tennis taula. Reire revista D'innovació I Recerca En Educació, 14(2), -. DOI: 10.1344/reire2021.14.233386
    URL Documento de licencia: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
    DOI del artículo: 10.1344/reire2021.14.233386
    Entidad: Universitat Rovira i Virgili
    Año de publicación de la revista: 2021
    Tipo de publicación: Journal Publications
  • Palabras clave:

    Pedagogical & educational research
    Educación
    Educació
    Ciencias de la educación
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar