Articles producció científica> Pedagogia

“No va amb mi” La influència del disseny d’activitats STEM sobre el posicionament de l’alumnat en aquest àmbit

  • Dades identificatives

    Identificador: imarina:9231016
    Autors:
    Grimalt-Álvaro, CarmeCouso Lagarón, Digna
    Resum:
    L’article que es presenta analitza les diferències en la percepció de l’impacte sobre el propi posicionament cap a l’àmbit STEM en estudiants de secundària que han participat en un festival STEM. També considera diversos elements que poden afavorir un posicionament positiu cap a l’àmbit STEM, en base a la visió dels nois i noies participants. Les dades en les que es basa l’estudi van ser obtingudes mitjançant un qüestionari que l’alumnat participant va respondre en acabar el festival (N=791). Els resultats mostren com els estudiants que s’identifiquen com a nois reconeixen un impacte més positiu del festival en la millora del seu posicionament cap a l’àmbit STEM i en comparació amb la resta d’estudiants, si bé també es destaquen altres diferències. La tria dels elements que haurien afavorit el posicionament reprodueix els estereotips associats a la construcció hegemònica de la identitat de gènere (p.ex. més noies que nois que valoren activitats ludificades i en les que es treballa en grup). No obstant, també s’observen diferències significatives dins d’un mateix gènere. Els resultats obtinguts conviden a desenvolupar una mirada crítica envers els elements que s’han utilitzat en el festival STEM per promoure el posicionament de l’alumnat participant, així com també a reconèixer la necessitat d’introduir de manera explícita una perspectiva de gènere inclusiva en qualsevol activitat educativa STEM que vulgui ser veritablement equitativa.
  • Altres:

    Autor segons l'article: Grimalt-Álvaro, Carme; Couso Lagarón, Digna
    Departament: Pedagogia
    Autor/s de la URV: Grimalt Alvaro, Maria del Carme
    Resum: L’article que es presenta analitza les diferències en la percepció de l’impacte sobre el propi posicionament cap a l’àmbit STEM en estudiants de secundària que han participat en un festival STEM. També considera diversos elements que poden afavorir un posicionament positiu cap a l’àmbit STEM, en base a la visió dels nois i noies participants. Les dades en les que es basa l’estudi van ser obtingudes mitjançant un qüestionari que l’alumnat participant va respondre en acabar el festival (N=791). Els resultats mostren com els estudiants que s’identifiquen com a nois reconeixen un impacte més positiu del festival en la millora del seu posicionament cap a l’àmbit STEM i en comparació amb la resta d’estudiants, si bé també es destaquen altres diferències. La tria dels elements que haurien afavorit el posicionament reprodueix els estereotips associats a la construcció hegemònica de la identitat de gènere (p.ex. més noies que nois que valoren activitats ludificades i en les que es treballa en grup). No obstant, també s’observen diferències significatives dins d’un mateix gènere. Els resultats obtinguts conviden a desenvolupar una mirada crítica envers els elements que s’han utilitzat en el festival STEM per promoure el posicionament de l’alumnat participant, així com també a reconèixer la necessitat d’introduir de manera explícita una perspectiva de gènere inclusiva en qualsevol activitat educativa STEM que vulgui ser veritablement equitativa.
    Àrees temàtiques: Educación Educació Ciencias sociales Ciencias de la educación
    Accès a la llicència d'ús: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
    Adreça de correu electrònic de l'autor: carme.grimalt@urv.cat
    Identificador de l'autor: 0000-0002-5314-7706
    Data d'alta del registre: 2022-06-04
    Versió de l'article dipositat: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Enllaç font original: https://revistes.urv.cat/index.php/ute/article/view/2658
    Referència a l'article segons font original: Universitas Tarraconensis revista De Ciències De L'educació. 1 (2): 133-144
    Referència de l'ítem segons les normes APA: Grimalt-Álvaro, Carme; Couso Lagarón, Digna (2020). “No va amb mi” La influència del disseny d’activitats STEM sobre el posicionament de l’alumnat en aquest àmbit. Universitas Tarraconensis revista De Ciències De L'educació, 1(2), 133-144. DOI: 10.17345/ute.2019.2.2658
    URL Document de llicència: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
    DOI de l'article: 10.17345/ute.2019.2.2658
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili
    Any de publicació de la revista: 2020
    Tipus de publicació: Journal Publications
  • Paraules clau:

    Educación
    Educació
    Ciencias sociales
    Ciencias de la educación
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar