Autor según el artículo: Grimalt-Álvaro, Carme; Couso Lagarón, Digna
Departamento: Pedagogia
Autor/es de la URV: Grimalt Alvaro, Maria del Carme
Palabras clave: Quality education
Resumen: L’article que es presenta analitza les diferències en la percepció de l’impacte sobre el propi posicionament cap a l’àmbit STEM en estudiants de secundària que han participat en un festival STEM. També considera diversos elements que poden afavorir un posicionament positiu cap a l’àmbit STEM, en base a la visió dels nois i noies participants. Les dades en les que es basa l’estudi van ser obtingudes mitjançant un qüestionari que l’alumnat participant va respondre en acabar el festival (N=791). Els resultats mostren com els estudiants que s’identifiquen com a nois reconeixen un impacte més positiu del festival en la millora del seu posicionament cap a l’àmbit STEM i en comparació amb la resta d’estudiants, si bé també es destaquen altres diferències. La tria dels elements que haurien afavorit el posicionament reprodueix els estereotips associats a la construcció hegemònica de la identitat de gènere (p.ex. més noies que nois que valoren activitats ludificades i en les que es treballa en grup). No obstant, també s’observen diferències significatives dins d’un mateix gènere. Els resultats obtinguts conviden a desenvolupar una mirada crítica envers els elements que s’han utilitzat en el festival STEM per promoure el posicionament de l’alumnat participant, així com també a reconèixer la necessitat d’introduir de manera explícita una perspectiva de gènere inclusiva en qualsevol activitat educativa STEM que vulgui ser veritablement equitativa.
Áreas temáticas: Educación Educació Ciencias de la educación
Acceso a la licencia de uso: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
Direcció de correo del autor: carme.grimalt@urv.cat
Identificador del autor: 0000-0002-5314-7706
Fecha de alta del registro: 2024-11-23
Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
URL Documento de licencia: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
Referencia al articulo segun fuente origial: Universitas Tarraconensis
revista De Ciències De L'educació. 1 (2): 133-144
Referencia de l'ítem segons les normes APA: Grimalt-Álvaro, Carme; Couso Lagarón, Digna (2020). “No va amb mi” La influència del disseny d’activitats STEM sobre el posicionament de l’alumnat en aquest àmbit. Universitas Tarraconensis
revista De Ciències De L'educació, 1(2), 133-144. DOI: 10.17345/ute.2019.2.2658
Entidad: Universitat Rovira i Virgili
Año de publicación de la revista: 2020
Tipo de publicación: Journal Publications