Articles producció científica> Psicologia

Rúbrica per a la incorporació de la perspectiva de gènere i la prevenció de les violències de gènere en assignatures universitàries

  • Dades identificatives

    Identificador: imarina:9271541
    Autors:
    Adriana Gil JuárezJoel Feliu i Samuel-LajeunesseBarbara BigliaSara CaglieroIolanda TortajadaElsa Gil MateuM Concepció Torres SabatéJordi Tous
    Resum:
    We present a rubric so that university faculty can assess the presence of a Gender Perspective in their teaching. This rubric has been elaborated through the collaborative work of teaching staff of URV, UAB and UOC degrees. It will allow to assess the incorporation of the GP in three levels: Formal-incipient; Explicit-proactive; and, Transformative. The rubric incorporates elements that help to prevent gender and sexual violence in the classroom, at face-to-face and virtual levels.
  • Altres:

    Autor segons l'article: Adriana Gil Juárez; Joel Feliu i Samuel-Lajeunesse; Barbara Biglia; Sara Cagliero; Iolanda Tortajada; Elsa Gil Mateu; M Concepció Torres Sabaté; Jordi Tous
    Departament: Infermeria Psicologia Estudis de Comunicació Pedagogia
    Autor/s de la URV: Biglia, Barbara / Cagliero, Sara / Gil Juárez, Adriana / Gil Mateu, Elsa / Torres Sabaté, Maria Concepció / Tortajada Gimenez, Yolanda / Tous Pallarés, Jordi
    Resum: We present a rubric so that university faculty can assess the presence of a Gender Perspective in their teaching. This rubric has been elaborated through the collaborative work of teaching staff of URV, UAB and UOC degrees. It will allow to assess the incorporation of the GP in three levels: Formal-incipient; Explicit-proactive; and, Transformative. The rubric incorporates elements that help to prevent gender and sexual violence in the classroom, at face-to-face and virtual levels.
    Accès a la llicència d'ús: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
    Adreça de correu electrònic de l'autor: adriana.gil@urv.cat sara.cagliero@urv.cat mariaconcepcio.torres@urv.cat yolanda.tortajada@urv.cat jordi.tous@urv.cat barbara.biglia@urv.cat elsa.gil@urv.cat elsa.gil@urv.cat
    Identificador de l'autor: 0000-0002-2170-4117 0000-0002-6303-8984 0000-0002-5008-8069 0000-0002-9310-652X 0000-0001-7685-9071 0000-0003-0135-4866
    Data d'alta del registre: 2024-06-28
    Versió de l'article dipositat: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Enllaç font original: https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/380126
    Referència a l'article segons font original: Revista Del Cidui: Congrés Internacional De Docència Universitària I Innovació. (5): 168 -
    Referència de l'ítem segons les normes APA: Adriana Gil Juárez; Joel Feliu i Samuel-Lajeunesse; Barbara Biglia; Sara Cagliero; Iolanda Tortajada; Elsa Gil Mateu; M Concepció Torres Sabaté; Jordi (2021). Rúbrica per a la incorporació de la perspectiva de gènere i la prevenció de les violències de gènere en assignatures universitàries. : CIDUI
    URL Document de llicència: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili
    Any de publicació de la revista: 2021
    Tipus de publicació: Proceedings Paper
  • Paraules clau:

    Gender perspective, assessment rubric, gender violence, intersectionality, syllabus
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar