Autor segons l'article: Carme Garcia Yeste; Lourdes Rué Rosell
Departament: Pedagogia
Autor/s de la URV: García Yeste, Carme
Resum: The current article presents the main characteristics of the Learning Communities project. This project is addressed towards the transformation of the educational centres with the aim of overcoming the school failure and the coexistence problems. Its commitment to the dialogical learning shows up the need of establishing an egalitarian dialogue in which the whole educational community joins forces in order to achieve common objectives which improves the educational success of all the students.
Àrees temàtiques: Educación Educació Ciencias de la educación
Accès a la llicència d'ús: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
Adreça de correu electrònic de l'autor: carme.garciay@urv.cat
Identificador de l'autor: 0000-0001-9717-8021
Data d'alta del registre: 2023-10-21
Versió de l'article dipositat: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Enllaç font original: https://pedagogia.fcep.urv.cat/revistaut/revistes.php
Referència a l'article segons font original: Universitas Tarraconensis
revista De Ciències De L'educació. (2): 75-85
Referència de l'ítem segons les normes APA: Carme Garcia Yeste; Lourdes Rué Rosell (2008). Comunidades de aprendizaje: una contribución a la construcción de la sociedad civil. Universitas Tarraconensis
revista De Ciències De L'educació, (2), 75-85
URL Document de llicència: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
Entitat: Universitat Rovira i Virgili
Any de publicació de la revista: 2008
Tipus de publicació: Journal Publications