Articles producció científica> Història i Història de l'Art

Entrevista a Luisa Girondo

  • Identification data

    Identifier: imarina:9246341
    Authors:
    Albert Irigoyen Zaragoza
    Abstract:
    Entrevista amb la professora Luisa Girondo, que encara l’últim curs com a docent de Didàctica de la Matemàtica a la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia de la Universitat Rovira i Virgili, i que ha centrat la seva carrera acadèmica a la formació de Mestres i a respondre qüestions de currículum i interdisciplinarietat educativa. En aquesta entrevista es tracten temes com la importància de les matemàtiques en el dia a dia, la formació matemàtica en els Graus de Mestres i en la formació permanent, i les aptituds i qualitats que ha de reunir un bon mestre de matemàtiques a primària i a secundària. Al llarg d’aquestes línies, la professora Girondo no s’oblida d’aspectes com la precarització laboral de gran part del professorat actual a la universitat o el futur de l’educació matemàtica en aquests temps en què la digitalització ha irromput a l’aula i ha obert nous horitzons d’investigació.
  • Others:

    Author, as appears in the article.: Albert Irigoyen Zaragoza
    Department: Història i Història de l'Art
    URV's Author/s: Irigoyen Zaragoza, Albert
    Abstract: Entrevista amb la professora Luisa Girondo, que encara l’últim curs com a docent de Didàctica de la Matemàtica a la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia de la Universitat Rovira i Virgili, i que ha centrat la seva carrera acadèmica a la formació de Mestres i a respondre qüestions de currículum i interdisciplinarietat educativa. En aquesta entrevista es tracten temes com la importància de les matemàtiques en el dia a dia, la formació matemàtica en els Graus de Mestres i en la formació permanent, i les aptituds i qualitats que ha de reunir un bon mestre de matemàtiques a primària i a secundària. Al llarg d’aquestes línies, la professora Girondo no s’oblida d’aspectes com la precarització laboral de gran part del professorat actual a la universitat o el futur de l’educació matemàtica en aquests temps en què la digitalització ha irromput a l’aula i ha obert nous horitzons d’investigació.
    Thematic Areas: Educación Ciencias sociales
    licence for use: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
    Author's mail: albert.irigoyen@urv.cat albert.irigoyen@urv.cat
    Author identifier: 0000-0003-2896-0006 0000-0003-2896-0006
    Record's date: 2024-07-27
    Papper version: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Link to the original source: https://revistes.urv.cat/index.php/comeduc/article/view/3015
    Licence document URL: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
    Papper original source: Comunicació Educativa. (32): 7-24
    APA: Albert Irigoyen Zaragoza (2019). Entrevista a Luisa Girondo. Comunicació Educativa, (32), 7-24
    Entity: Universitat Rovira i Virgili
    Journal publication year: 2019
    Publication Type: Journal Publications