Articles producció científica> Estudis de Comunicació

FACEBOOK AS A DIALOGIC COMMUNICATION TOOL AT THE MOST VISITED MUSEUMS OF THE WORLD

  • Datos identificativos

    Identificador: imarina:5753077
  • Autores:

    Capriotti, Paul
    Losada-Diaz, Jose-Carlos
  • Otros:

    Autor según el artículo: Capriotti, Paul; Losada-Diaz, Jose-Carlos;
    Departamento: Estudis de Comunicació
    Autor/es de la URV: Capriotti Peri, Vicente-Paul
    Palabras clave: Corporate communication Dialogic communication Facebook Interaction Interactivity Museum 2.0 Museums Profiles Social media Social networks Twitter Web Websites
    Resumen: Social networks have obtained a relevant presence in Communication programs and they are changing the way to disseminate information and engage in dialogue. They permit a more balanced and participatory model of communication between publics and organizations, based in dialogue and conversation, not persuasion. The main objective of this paper is to evaluate how museums are using Facebook to interact and engage in dialogue with their publics. This work asks if they are using this platform in order to be recognized as 'museums 2.0'. Our results illustrate that the museums we studied (the 100 which are most important on the global level) have a very poor activity on Facebook, and they are not using all the opportunities that this social network offers as an interactive and dialogical means of communication.
    Áreas temáticas: Biblioteconomía y documentación Ciências sociais aplicadas i Ciencias sociales Communication Comunicação e informação Comunicació i informació Comunicación, información y documentación científica Cultural studies Documentación Información y documentación Information science & library science Information systems Interdisciplinar Library and information science Library and information sciences Media studies and communication Revistas de ciencias sociales
    Acceso a la licencia de uso: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
    Direcció de correo del autor: paul.capriotti@urv.cat
    ISSN: 13866710
    Identificador del autor: 0000-0002-9398-5886
    Fecha de alta del registro: 2023-02-22
    Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Enlace a la fuente original: https://revista.profesionaldelainformacion.com/index.php/EPI/article/view/epi.2018.may.17
    Referencia al articulo segun fuente origial: Profesional De La Informacion. 27 (3): 642-650
    Referencia de l'ítem segons les normes APA: Capriotti, Paul; Losada-Diaz, Jose-Carlos; (2018). FACEBOOK AS A DIALOGIC COMMUNICATION TOOL AT THE MOST VISITED MUSEUMS OF THE WORLD. Profesional De La Informacion, 27(3), 642-650
    URL Documento de licencia: http://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
    DOI del artículo: 10.3145/epi.2018.may.17
    Entidad: Universitat Rovira i Virgili
    Año de publicación de la revista: 2018
    Tipo de publicación: Journal Publications
  • Palabras clave:

    Communication,Cultural Studies,Information Science & Library Science,Information Systems,Library and Information Sciences
    Corporate communication
    Dialogic communication
    Facebook
    Interaction
    Interactivity
    Museum 2.0
    Museums
    Profiles
    Social media
    Social networks
    Twitter
    Web
    Websites
    Biblioteconomía y documentación
    Ciências sociais aplicadas i
    Ciencias sociales
    Communication
    Comunicação e informação
    Comunicació i informació
    Comunicación, información y documentación científica
    Cultural studies
    Documentación
    Información y documentación
    Information science & library science
    Information systems
    Interdisciplinar
    Library and information science
    Library and information sciences
    Media studies and communication
    Revistas de ciencias sociales
    13866710
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar