Autor según el artículo: Huertas A; Oliveira A; Girotto M
Departamento: Estudis de Comunicació
Autor/es de la URV: Huertas Roig, Maria Asuncion / OLIVEIRA DOS SANTOS, ANDREA
Palabras clave: Twitter Tourism offices Tourism Terrorism Strategies Social networks Social media Sars Public relations Pandemics Outbreak Ntos National tourism organizations Impact Events Destinations Crisis communication Covid-19 Coronavirus Communication strategies
Resumen: © 2020, El Profesional de la Informacion. All rights reserved. This study analyzes how the national tourism organizations (NTOs) of Spain and Italy managed their crisis communication to deal with Covid-19. The study examines the messages published by the Twitter accounts of the NTOs from the beginning or the detection of the first patient until one month after the official declaration of the pandemic by the World Health Organization. The results reveal two different ways of managing crisis communications in the face of Covid-19, both in the treatment of the topics and in the timing of publication, at the same time generating different reactions and engagement among users. The Agenzia Nazionale Italiana del Turismo was faster and more active in the first moments of the health crisis compared with the Oficina de Turismo de España. This study can contribute to the development of communication strategies on social media by NTOs during different periods of such crises as well as communication actions to enhance the touristic image of their destinations.
Áreas temáticas: Revistas de ciencias sociales Media studies and communication Library and information sciences Library and information science Interdisciplinar Information systems Information science & library science Información y documentación Documentación Cultural studies Comunicación, información y documentación científica Comunicació i informació Comunicação e informação Communication Ciencias sociales Ciências sociais aplicadas i Biblioteconomía y documentación
Acceso a la licencia de uso: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
Direcció de correo del autor: sunsi.huertas@urv.cat
Identificador del autor: 0000-0001-6684-4220
Fecha de alta del registro: 2024-05-11
Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Enlace a la fuente original: https://revista.profesionaldelainformacion.com/index.php/EPI/article/view/79802
Referencia al articulo segun fuente origial: Profesional De La Informacion. 29 (4): 1-18
Referencia de l'ítem segons les normes APA: Huertas A; Oliveira A; Girotto M (2020). Gestión comunicativa de crisis de las oficinas nacionales de turismo de España e Italia ante la Covid-19. Profesional De La Informacion, 29(4), 1-18. DOI: 10.3145/epi.2020.jul.10
URL Documento de licencia: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
DOI del artículo: 10.3145/epi.2020.jul.10
Entidad: Universitat Rovira i Virgili
Año de publicación de la revista: 2020
Tipo de publicación: Journal Publications