Autor según el artículo: M Concepció Torres Sabaté
Departamento: Pedagogia
Autor/es de la URV: Torres Sabaté, Maria Concepció
Resumen: Below we present an Educational Innovation Project under the title "Human Flourishing: Global Classroom in Covid-19, Mexico-Spain", developed in a digital environment under the COIL methodology. In this project, 25 professional students from Tec de Monterrey (TEC) in Mexico and 33 students from Rovira i Virgili University (URV) in Spain, along with the professors, worked together during four months to create a series of online materials to influence vulnerable communities in Mexico and Spain. Using technologies applied for education (ZOOM, Padlet, Whatsapp, Google apps and SLACK), the students were able to collaborate even during a global crisis, working in eleven multicultural teams to carry out 23 community projects in both Spain and Mexico.
Acceso a la licencia de uso: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
Direcció de correo del autor: mariaconcepcio.torres@urv.cat
Identificador del autor: 0000-0002-5008-8069
Fecha de alta del registro: 2023-04-30
Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Enlace a la fuente original: https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/389955
Referencia al articulo segun fuente origial: Revista Del Cidui: Congrés Internacional De Docència Universitària I Innovació. (5):
Referencia de l'ítem segons les normes APA: M Concepció Torres Sabaté (2021). \Renaixement humà. Global Classroom durant el confinament internacional, Mèxic-Espanya\. Revista Del Cidui: Congrés Internacional De Docència Universitària I Innovació, (5), -
URL Documento de licencia: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
Entidad: Universitat Rovira i Virgili
Año de publicación de la revista: 2021
Tipo de publicación: Journal Publications