Articles producció científica> Pedagogia

Anàlisi de les qualificacions obtingudes amb una estrategia docent ludificada: Cas pràctic en assignatures de l’àmbit de l’enginyeria mecànica

  • Datos identificativos

    Identificador: imarina:9272050
    Autores:
    Albert Fabregat SanjuanRosa Pàmies VilàMaría Verdú PinaCristina Victoria Urbina PonsFrancisco J Huera HuarteFrancesc Ferrando Piera
    Resumen:
    We present an analysis of the correlation between the qualifications from traditional assessment activities and the obtained with the gamified questionnaires. A method has been developed to automatically obtain grades with different weighting criteria (penalty for incorrect answers, as a function of time to answer and normalising the grades between the class). The results show in some cases significant correlations that suggest the use of the gamified activities in the summative evaluation.
  • Otros:

    Autor según el artículo: Albert Fabregat Sanjuan; Rosa Pàmies Vilà; María Verdú Pina; Cristina Victoria Urbina Pons; Francisco J Huera Huarte; Francesc Ferrando Piera
    Departamento: Enginyeria Mecànica Pedagogia
    Autor/es de la URV: Fabregat Sanjuan, Albert / Ferrando Piera, Francesc
    Resumen: We present an analysis of the correlation between the qualifications from traditional assessment activities and the obtained with the gamified questionnaires. A method has been developed to automatically obtain grades with different weighting criteria (penalty for incorrect answers, as a function of time to answer and normalising the grades between the class). The results show in some cases significant correlations that suggest the use of the gamified activities in the summative evaluation.
    Acceso a la licencia de uso: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
    Direcció de correo del autor: a.fabregat@urv.cat f.ferrando@urv.cat
    Identificador del autor: 0000-0002-2878-1369 0000-0003-4450-2734
    Fecha de alta del registro: 2023-04-29
    Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Enlace a la fuente original: https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/378540
    Referencia al articulo segun fuente origial: Revista Del Cidui: Congrés Internacional De Docència Universitària I Innovació. (5):
    Referencia de l'ítem segons les normes APA: Albert Fabregat Sanjuan; Rosa Pàmies Vilà; María Verdú Pina; Cristina Victoria Urbina Pons; Francisco J Huera Huarte; Francesc Ferrando Piera (2021). Anàlisi de les qualificacions obtingudes amb una estrategia docent ludificada: Cas pràctic en assignatures de l’àmbit de l’enginyeria mecànica. Revista Del Cidui: Congrés Internacional De Docència Universitària I Innovació, (5), -
    URL Documento de licencia: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
    Entidad: Universitat Rovira i Virgili
    Año de publicación de la revista: 2021
    Tipo de publicación: Journal Publications
  • Palabras clave:

    Gamification, Kahoot!, summative assessment, educational innovation, engineering, mechanical engineering
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar