Articles producció científica> Estudis Anglesos i Alemanys

73% of the observed bilingual (dis)advantageous effects on cognition stem from sociolinguistic factors: A systematic review

  • Datos identificativos

    Identificador: imarina:9330762
    Autores:
    Camila Masullo, Vittoria Dentella, Evelina Leivada
  • Otros:

    Autor según el artículo: Camila Masullo, Vittoria Dentella, Evelina Leivada
    Departamento: Estudis Anglesos i Alemanys
    Autor/es de la URV: Dentella, Vittoria / Masullo, Camilla
    Código de proyecto: Grant agreement No. 945413
    Palabras clave: Sociolinguistic prestige Socio-economic status Cognitive adaptations Bilingualism
    Áreas temáticas: Psychology, experimental Linguistics and language Linguistics Language and linguistics Filologia, lingüística i sociolingüística Education Educació Ciencias sociales Ciencias humanas
    Acceso a la licencia de uso: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
    Direcció de correo del autor: camilla.masullo@urv.cat vittoria.dentella@urv.cat
    Identificador del autor: 0000-0001-6697-9184
    Fecha de alta del registro: 2024-08-03
    Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Programa de financiación: Marie Sklodowska-Curie Actions – European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme
    URL Documento de licencia: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
    Referencia al articulo segun fuente origial: Bilingualism-Language And Cognition. (15):
    Referencia de l'ítem segons les normes APA: Camila Masullo, Vittoria Dentella, Evelina Leivada (2023). 73% of the observed bilingual (dis)advantageous effects on cognition stem from sociolinguistic factors: A systematic review. Bilingualism-Language And Cognition, (15), -. DOI: 10.1017/S1366728923000664
    Acrónimo: MFP-Plus
    Entidad: Universitat Rovira i Virgili
    Año de publicación de la revista: 2023
    Acción del progama de financiación: Martí i Franquès COFUND Doctoral Programme
    Tipo de publicación: Journal Publications
  • Palabras clave:

    Education,Language and Linguistics,Linguistics,Linguistics and Language,Psychology, Experimental
    Sociolinguistic prestige
    Socio-economic status
    Cognitive adaptations
    Bilingualism
    Psychology, experimental
    Linguistics and language
    Linguistics
    Language and linguistics
    Filologia, lingüística i sociolingüística
    Education
    Educació
    Ciencias sociales
    Ciencias humanas
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar