Data d'alta al repositori: 2015-10-29
Resum: El sistema educatiu és un tema que sempre ha estat present en molts debats, creiem que ara és el moment de tornar-lo a agafar i reflexionar sobre aquest proposant-ne alternatives. El camí escollit en aquest article es dirigeix cap a les pedagogies llibertàries, és a dir, ens situem dins d’una perspectiva anarquista per tal de parlar dels principis i mecanismes d’aquestes pedagogies, traient-les de nou a la llum i recordant-les per tal de reivindicar-les. Donarem especial importància als dos corrents principals (teories no directives de l’educació, teories de caràcter sociopolític) que es diferencien dins d’aquest paradigma de l’educació llibertària on la responsabilitat, l’autogestió, l’autoritat i la llibertat prendran papers determinants. També farem referència a l’experiència de la creació de l’Escola Moderna de Ferrer i Guardia de l’any 1901, un concepte d’escola ben diferent al que ara mateix podem entendre com escola moderna. The education system is an issue that has always been present in many discussions, we believe that now is the time to take it back and reflect on this proposing alternatives. In this article will be focused in libertarian pedagogies. We will analyze the principles and mechanisms of these pedagogies from an anarchist perspective, bringing them to light and reminding to claim them. In here we distinguish two main thoughts, non directive theories of education and socio-political theories of nature. They differ mainly in 3 determinant aspects of the education: libertarian responsibility, self-management, authority and freedom take papers determinants. We will also refer to the resulting experience after the creation of the Modern School Ferrer Guardia and 1901, a very different concept of school that nowadays we can name as “modern school”. No hi consta
Matèria: Educació llibertària
Idioma: cat
Àrees temàtiques: Treball social Social Work Trabajo social
Departament: Antropologia, Filosofia i Treball Social
Estudiant: Altadill Vallespí, Andrea
Curs acadèmic: 2014-2015
Títol en diferents idiomes: La educación libertaria: otra forma de aprender The libertarian education: another way of learning. L'educació llibertària: una altra manera d'aprendre
Data de la defensa del treball: 2015-02-03
Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
Paraules clau: Educació llibertària, anarquia, autogestió Education libertarian anarchy, self-management, Educación libertaria, anarquía, autogestión
Confidencialitat: No
Títol en la llengua original: L'educació llibertària: una altra manera d'aprendre
Director del projecte: Torrens Bonet, Ramona
Ensenyament(s): Treball Social
Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)