Treballs Fi de Grau> Antropologia, Filosofia i Treball Social

L'educació llibertària: una altra manera d'aprendre

  • Datos identificativos

    Identificador: TFG:318
  • Autores:

    Altadill Vallespí, Andrea
  • Otros:

    Fecha de alta en el repositorio: 2015-10-29
    Resumen: El sistema educatiu és un tema que sempre ha estat present en molts debats, creiem que ara és el moment de tornar-lo a agafar i reflexionar sobre aquest proposant-ne alternatives. El camí escollit en aquest article es dirigeix cap a les pedagogies llibertàries, és a dir, ens situem dins d’una perspectiva anarquista per tal de parlar dels principis i mecanismes d’aquestes pedagogies, traient-les de nou a la llum i recordant-les per tal de reivindicar-les. Donarem especial importància als dos corrents principals (teories no directives de l’educació, teories de caràcter sociopolític) que es diferencien dins d’aquest paradigma de l’educació llibertària on la responsabilitat, l’autogestió, l’autoritat i la llibertat prendran papers determinants. També farem referència a l’experiència de la creació de l’Escola Moderna de Ferrer i Guardia de l’any 1901, un concepte d’escola ben diferent al que ara mateix podem entendre com escola moderna. The education system is an issue that has always been present in many discussions, we believe that now is the time to take it back and reflect on this proposing alternatives. In this article will be focused in libertarian pedagogies. We will analyze the principles and mechanisms of these pedagogies from an anarchist perspective, bringing them to light and reminding to claim them. In here we distinguish two main thoughts, non directive theories of education and socio-political theories of nature. They differ mainly in 3 determinant aspects of the education: libertarian responsibility, self-management, authority and freedom take papers determinants. We will also refer to the resulting experience after the creation of the Modern School Ferrer Guardia and 1901, a very different concept of school that nowadays we can name as “modern school”. No hi consta
    Materia: Educació llibertària
    Idioma: cat
    Áreas temáticas: Treball social Social Work Trabajo social
    Departamento: Antropologia, Filosofia i Treball Social
    Estudiante: Altadill Vallespí, Andrea
    Curso académico: 2014-2015
    Título en diferentes idiomas: La educación libertaria: otra forma de aprender The libertarian education: another way of learning. L'educació llibertària: una altra manera d'aprendre
    Fecha de la defensa del treball: 2015-02-03
    Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Palabras clave: Educació llibertària, anarquia, autogestió Education libertarian anarchy, self-management, Educación libertaria, anarquía, autogestión
    Confidencialidad: No
    Título en la lengua original: L'educació llibertària: una altra manera d'aprendre
    Director del proyecto: Torrens Bonet, Ramona
    Enseñanza(s): Treball Social
    Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Palabras clave:

    Treball social
    Social Work
    Trabajo social
    Educació llibertària
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar