Data d'alta al repositori: 2021-07-19
Resum: El següent treball té com a objectiu detectar si apareixen estereotips de gènere en nens i nenes del segon cicle d’educació infantil. Per dur-lo a terme han participat 30 infants d’una escola pública de la Seu d’Urgell. Els participants van haver de realitzar un qüestionari adaptat en forma d’activitat per a ells i elles, on es tenien en compte l’estereotipació de les professions i l’atribució de certs rols i capacitats tradicionalment associades a un gènere o l’altre. Els infants havien d’enganxar diferents elements relacionats amb la vestimenta, les joguines, els oficis i les tasques domèstiques al cos d’un nen i una nena. Un cop analitzats els resultats, s’ha pogut observar que realment apareixen estereotips de gènere en funció del sexe i l’edat dels participants. Per això és fonamental la formació del professorat en matèria de gènere, per poder portar les escoles actuals a una educació coeducativa.
Matèria: Ciències de l'educació
Idioma: cat
Àrees temàtiques: Ciencias de la educación Education sciences Ciències de l'educació
Departament: Ciències de l'educació
Estudiant: Herrera Ibáñez, Marina
Curs acadèmic: 2020-2021
Títol en diferents idiomes: Existen los estereotipos de género en el segundo ciclo de educación infantil? Does exist gender stereotype in the second cycle of early childhood education? Existeixen els estereotips de gènere al segon cicle d'educació infantil?
Data de la defensa del treball: 2021-06-14
Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
Paraules clau: estereotipos de género, educación infantil, coeducación gender stereotypes, pre-school, coeducation estereotips de gènere, educació infantil, coeducació
Confidencialitat: No
Títol en la llengua original: Existeixen els estereotips de gènere al segon cicle d'educació infantil?
Director del projecte: Renta Davids, Ana Inés
Ensenyament(s): Educació Infantil
Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)